hvordan får man front og bag lyd udgangene til at spille samtidig?

• Hejsa folkens.

har lidt et problem ville meget gerne ha min front og bag audio til at spille det samme samtidig så ejg er fri for hele tiden at skulle angi enten den ene eller den anden som standard afspiller.

det er noget Realtek® ALC887 jeg har mig så det burde være rimelig simpelt men kan ikke på nogen måde få det til at makke ret...
    der er sikker t en simpel aha løsning på det :pinch: jeg kan bare ikke finde den...
    har sat min front indgang til at være ac97 i stedet for hd audio dims da min mic ellers ikke ville virke..

håber der er en der kan hjælpe :-)

/dwmc

• nope... desværre...
    mit problem er at jeg skal vælge mellem de to outputs og det jeg gerne ville have er samme lyd fra begge to hele tiden...
    så jeg bare skal slukke mine højtallere frem for at skulle alt+tabbe frem og tilbage og skulle bruge meget længere tid på at skifte end man burde...

det er nok lidt et luksus problem men stadig en irritations faktor ;-)

/dwmc

• nej... den spiller enten i front udtaget eller i det der sidder bag i maskinen og jeg vil virkelig gerne ha den til at smide lyd til højtalere og headset samtidig...
    men det kan ende med at jeg skal smide en mini-jack y splitter i bagsiden af maskinen selv om jeg ikke har lyst :-S

der må være en software løsning! eller det håber jeg i hvert fald der er :-) :dance:

• ved ikke om det er et gammelt eller nyt problem, men kender flere med problemer siden sidste windows updates......jeg har dog ikke selv haft nogle i mit, men bruger også kun et headset i mit realtek 7,1 lydkort, så har ikke prøvet diverse forskellige opstillinger endnu. Lytter dog lige med her.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.