Watercooling TJ08E SLI

  • Jeg har lige købt nyt system efter 4 år med Lynnfield og gtx460.


    CASE: TJ08-E
    MB: ASUS MAXIMUS GENE VI
    CPU: Haswell i7 4770K + Noctua NH-S12U
    GFX: GAINWARD GTX 780 ti PHANTOM
    RAM: G.Skill Trident 16GB ( 2x8 ) 2133mhz
    SSD: Samsung 840 250GB
    PSU: Super Flower Leadex 650watt GOLD


    Jeg har tilføjet en Noctua NF-S12A PWM Case Fan 120 mm som exhaust fan, og SSD'en er gemt i bunden.
    Overordnet er jeg egentlig tilfreds med systemet, men det er ikke helt så stille under load som jeg havde håbet.
    Især GPU'en er ikke så 'PHANTOM' som reklameret. Jeg ved at GPU'er for mest ud af vandkøling, og det ville også være eneste mulighed hvis jeg ville køre SLI på sigt, da phantom kortet ellers blokker for det andet PCI-E slot.
    Det ville i øvrigt være uforsvarligt med SLI setup og de type kølere.


    Så jeg er parat til at smide extra mønt efter dette setup. Men har aldrig bevæget mig ud i watercooling før.
    Har fået lidt inspiration fra blandt andet Singularity Computers (verdens bedste custom watercooling ekspert imo).
    Han har simpelt hen de svedigste build logs I kan forestille jer. Men han bor i Australien og hans kalender er booket mange måneder fra med "client builds" som er bestilt.


    Jeg er overbevist om man kan lave et fedt watercooling setup i mit case uden de store modifikationer.
    Her er et bud fra England som har lavet et TJ08-E setup:
    [Blocked Image: http://i.imgur.com/QF39iJC.jpg]


    Det er dog kun med et enkelt grafikkort og med noget billig tubing(?) sertup. Han kører dual drivebay resevoir med indbygget pumpe.
    En Phobya 200mm rad i fronten, som får luft fra 180mm Air Penetrator.
    Er ikke sikker på hvad han kører med bagi.


    Men hvis man nu ser på f.eks. det her build: http://www.sweclockers.com/galleri/8541-th10-2011#image11 Ser det meget mere kvalitets-agtigt ud. Med fittings, færre tubes etc.


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/JiVI9Ue.jpg]



    Han bruger også mosfet køling der. Det kan man også få til mit bundkort, som jeg checkede på Cooling Configurator



    Så er spørgsmålet.. what to do? Jeg overvejede først bare at køle et SLI setup og lade CPU køre på luft da den som regel ikke bliver for varm alligevel. Men det ville næsten være synd ikke at inkludere CPU nu når man var igang. Jeg kan snildt skifte PSU med en Leadex 850watt for at akkomodere SLI hvis det sku behøves. Nogle idéer fra top professionelle watercooling eksperter herinde? Hvis der ikke var økonomisk begrænsning. Dual bay resevoir er en god idé stadig? eller har man brug for et større? Der ser ud til at være plads i fronten af kabinettet jo, selvom der skal self være en radiator der.


    Optimalt vil jeg ha en næsten lydløs løsning. Kvalitets pumpe som er stille, top of the line fittings/tubing der kan holde i mange år.
    Jeg er også villig til evt. at betale nogle for at bygge den/hjælpe :D


    Der er sikkert mange trips/tricks jeg ville overse hvis jeg selv sku starte fra bunden med research. Det virker meget uoverskueligt med valg af produkter. Hvilke type tubing, bended eller straight, pumpe styrke og jeg skal komme efter dig.


    Umiddelbart ville der kun være luft fra den 180mm intake fan i front, mon det er nok til at køle begge radiatorer, hvis loop inkl. SLI+CPU+MB?
    Jeg er ikke ude efter det vilde OC. Måske en konservativ 4.2ghz på CPU. Jeg er mere ude efter lave temps, langtidsholdbar, stille.

  • ja plejer det at være når der ting vi kan hjælpe med, men det er jo også fastelavn, der har været LAN for visse folk osv, sker det dog at folk ikke lige svarer med det samme, samt at du nok reelt skal lære at lave dele af det som links, og dine spørgsmål som det der faktisk er her, det er jo ikke twitter det herinde

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.