Test af Razer Deathstalker Expert

• Razer er et velkendt mærke blandt gamerfolket, og Tweak.dk har nu også modtaget deres Deathstalker Expert, så vi synes, du skal tage at læse videre, så du kan finde ud af, om det netop er det tastatur, du mangler i dit setup.
    Lad os dog allerførst lige få smidt nogle specifikationer på bordet.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/1849/large_front.png]

Læs testen af Razer Deathstalker Expert

• Rigtig fin test :9xo , dog er jeg ikke helt enig i dine cons på tastaturet, men sådan er vi forskellige.
    Nu har jeg faktisk haft Razor produkter lige siden den første boomslang mus kom ud og jeg har haft flere forskellige mus og tasturer.

Det jeg rigtig godt kan lide ved dette tastatur er de helt flade knapper, dem har jeg savnet længe. At kvaliteten af selve produktet er høj, det er vel egentlig ikke nogen overraskelse, da det er min erfaring at det holder Razor faktisk generelt over hele linien.

Afstanden mellem F knapperne og de almindelige, det kan jeg faktisk godt følge dig i, men igen du har ikke brugt den så længe, så mon ikke man vænner sig til, at afstanden er som den er.

At den ikke er sleevet betyder intet for mig, faktisk ser jeg det som lidt af en fordel, da et gummibelagt kabel er nemmere at rengøre end et som er dækket af noget ligegyldigt stof, som kun har en visuel funktion.

Jeg har heller ikke brug for flere USB stik , da jeg allerede har 10 i maskinen og 2 i skærmen, og rent faktisk bruger jeg ikke flere en 3 til daglig(tilsluttet hele tiden) og ellers 4.
    Jackstikket som mangler har jeg heller ikke brug for, da jeg sjældent bruger headset, men bruger jeg det endelig, så har jeg stik foran på maskinen og osse i højtalerne, og mig bekendt skal man kun bruge 1 stik pr. headset eller osse bruger de fleste nok USB idag.

Til gengæld har jeg haft mine problemer med Synapse 2.0 hvor programmet fik min Razor mus til at opføre sig underligt i online spil, som om der var en forsinket reaktion fra tryk til at der faktisk skete noget, samme gjorde sig gældende for mit Razor aktosa tastatur. Problemet er egentlig til at overse. afinstaller Synapse 2.0 og hent de respektive drivere fra Razor og installer dem på maskinen frem for at de ligger i skyen. Dog skal dertil siges, at jeg ikke har brugt synapse 2.0 siden den åbenbart er blevet opdateret, så måske er problemerne blevet løst i mellem tiden, det ved jeg ikke.

Prisen er (lidt)høj, men igen sådan har det jo altid været med Razors produkter, de har sgu altid taget sig godt betalt. Jeg har intet imod at betale prisen for en vare, når bare især holdbarheden holder, og det har Razor altid kunnet for mig. Det kan jeg bestemt ikke sige om især Logitechs produkter, som jeg ikke har været tilfreds med hvilket gælder både mus og tastaturer. Jeg bruger til hverdag en deathadder mus og aktosa tastatur og de har virket uden problemer de sidste 3 år på min primære maskine, og samtidig med købte jeg Logitech mus og tastatur til min ægtefælles maskine, der er tasterne begyndt at blive løse og der skal trykkes rimelig hårdt for overhovedet at få det til at reagere, samt mus dobbeltklikker med jævne mellemrum, så det sæt bliver nok skiftet ud med Razor osse eller Steelseries.

tja det var bare mine tanker, men ellers en rigtig fin gennemgang :9xo .

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Først og fremmest: Tak for de rosende ord :)

Dernæst vil jeg sige, at jeg ikke skal kunne sige, at afstanden mellem funktionstasterne og "talrækken" ville være noget, man kunne vænne sig til, men som du siger, så brugte jeg det ikke over (meget) længere tid, men i den tid, jeg brugte det, kunne jeg ikke komme overens med det.

Med hensyn til de flade taster, så er de gode at skrive på, og det ville være et godt valg til de, der har "en svaghed" for laptoptastaturer, idet de minder utroligt meget om disse.

Jeg siger ikke, at man SKAL have USB hub eller sleevede kabler, men jeg havde bare forventet, at der var lidt mere på et membrantastatur i denne prisklasse.

Men der er ingen tvivl om, at Razer laver kvalitetsprodukter, hvilket også gør sig gældende i dette tilfælde :)

//mape

• Kan nu godt forstå den score som er blevet givet fra tweaks side :) Du kan få et mekanisk tastatur til næsten den samme pris. Hvilket er bedre at skrive på og holder længerer

AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB