Vand eller ej? + optagning

  • Hej alle.


    Skal til at investere mig i en ny stationær og har ikke den helt store forstand på det.
    Jeg har kigget på en med luftkøling og en med vandkøling.
    Luftkøling: http://topdata.dk/product.asp?product=9298
    vandkøling: http://topdata.dk/product.asp?product=9425


    Det eneste jeg kan se forskel er at luftkøleren har lidt dårligere cpu end vandkølingen og 500gb hdd istedet for en 120gb ssd.


    Hvordan ville disse maskiner trække battlefield 4 og andre spil?
    Hvad jeg kan lige ved så er ssd kun godt til f.eks OS, dog spild af penge når det er til spil?
    Jeg har planer om at skulle optage gameplay, streame osv, så hvordan ville disse trække hvis jeg kørte med fraps, dxtory eller andet? Eller skal jeg helt ud i noget game capture card?


    Synes 1000kr er en stor forskel, dog er de begge på tilbud, men luftkøleren er kun ca. 400kr værd hvad jeg har googlet efter.


    Hvad synes du i?


    Håber i kan give mig lidt tips og meninger.
    Jeg har ikke de store penge, så det er ca. dem jeg kan holde mig indenfor. Kan nok max gå op til 10.000 og det er med skærm oveni


    Mvh. Zarqua

  • Det luftkølede system har et markant kraftigere grafikkort. Der er stor forskel fra et GTX 760 til et GTX 780. Til gengæld er der så sparet lidt på resten af systemet, så det kommer ned i næsten samme prisklasse.


    BF4 o.lign. vil køre bedre på det luftkølede system pga. grafikkortet.


    Du kunne i øvrigt overveje at bruge Nvidia Shadowplay til at optage gameplay.

  • Det luftkølede system har et markant kraftigere grafikkort. Der er stor forskel fra et GTX 760 til et GTX 780. Til gengæld er der så sparet lidt på resten af systemet, så det kommer ned i næsten samme prisklasse.


    BF4 o.lign. vil køre bedre på det luftkølede system pga. grafikkortet.


    Du kunne i øvrigt overveje at bruge Nvidia Shadowplay til at optage gameplay.

    Hej tak for svaret. Undskyld, men fik linket forkert: Dette er den korrekte med vandkøling: http://topdata.dk/product.asp?product=9227

  • Ah.


    Altså, det er ikke et specielt godt bundkort til overclocking. Så jeg ved ikke helt om jeg ville sige det er 1000 kr. værd. Hvis bundkortet var lidt bedre, eller strømforsyningen for den sags skyld, så ville det være nemmere at sluge.

  • Ah.


    Altså, det er ikke et specielt godt bundkort til overclocking. Så jeg ved ikke helt om jeg ville sige det er 1000 kr. værd. Hvis bundkortet var lidt bedre, eller strømforsyningen for den sags skyld, så ville det være nemmere at sluge.

    Så jeg skulle bare gå efter det luftkølede?
    Har aldrig haft overclocked før, så ved dog heller ikke om jeg kommer til at bruge det :)

  • Dog skal det nævnes, at den vandkølede løsning har hurtigere ram, og bundkort har plads til et ekstra gf, samt mulighed for raid og endnu hurtigere ram. Så den løsning vil være lettere at bygge videre på. Så de 1000 kr er nu ikke så tosset lagt ud, hvis det skal være lidt mere fleksibel på fremtidig upgrade.

  • Hurtigere RAM betyder ikke det store.


    Asus Z87-K har mulighed for Crossfire, men ikke SLI, da den anden PCIe-port kun er x4. Det betyder også at Crossfire ikke ville yde optimalt.


    RAID er sjældent en reel fordel.

  • Du skal ikke gå ud fra at du kommer til at OC. jeg har selv gang på gang købt dyre bundkort fordi hvis jeg nu fik brug for at oc.
    Har kun gjort det ved min E8400 fordi jeg havde den i utrolig langtid. Jeg synes personligt at oftes på de nye systemer har du ikke brug for at OC.