Kan denne setup fungere til high-end gaming?

  • Det er på tide at jeg får købt mig en ny PC og jeg tænker, at jeg vil bygge den selv, denne her gang. Den skal kunne køre Battlefield med højest/næst højeste indstillinger og hvad jeg har kommet frem til nu er:


    Bundkort: Asus SABERTOOTH 990FX R2.0 AM3+ 990FX



    Processor: Intel Core i7 4770K 3.5GHz 8MB Box S1150 HD4600 OC



    RAM: Corsair DDR3 PC1866 8GB kit CL9 VENGEANCE x 2


    Harddisk: Seagate Barracuda 500GB SATA6 16MB 7200RPM


    Grafikkort: MSI GeForce GTX780 TWIN FROZR 3GB DVI/HDMI/DP


    Køler: Ingen anelse


    Strømforsyning: Ingen anelse


    SSD: skal jeg have det, eller ej?


    Kan det overstående setup fungere sammen og leve op til mig krav, om high-end gaming. Kom gerne med feedback/kritik og forklar hvilket build er evt. kunne være bedre til et budget på 12.000 kr. ca.

  • Bundkort og processor passer ikke sammen.
    Hvis du vælger et andet bundkort (socket 1150) eller en anden processor am3+), så har du en rimelig habil maskine.


    Hvis det kun er til gaming kan du sagtens vælge en i5 i stedet for i7 og så vil jeg mene at en SSD er obligatorisk i en maskine i den prisklasse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • som køler ville jeg gå efter noget i retningen af corsiar H100
    http://www.edbpriser.dk/vandko…pu-cooler-id-7068703.aspx


    og så tager du dig en SSD med minimun 240 gb plads og så hvis du skal andet end game en 1-4 tb "Green-drive" af et eller andet mærke til lager og så er du klar =)


    Vil du have 120/144hz skærm til gaming eller hva har du regnet med der?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • som køler ville jeg gå efter noget i retningen af corsiar H100
    http://www.edbpriser.dk/vandko…pu-cooler-id-7068703.aspx


    og så tager du dig en SSD med minimun 240 gb plads og så hvis du skal andet end game en 1-4 tb "Green-drive" af et eller andet mærke til lager og så er du klar =)


    Vil du have 120/144hz skærm til gaming eller hva har du regnet med der?

    Har det meget at sige, hvilken skærm jeg bruger. Det ødelægger vel ikke spiloplevelsen, at skærmen er knap så god, bare PC'en er god - eller hvad?

  • Har det meget at sige, hvilken skærm jeg bruger. Det ødelægger vel ikke spiloplevelsen, at skærmen er knap så god, bare PC'en er god - eller hvad?

    Tja, altså til hurtige FPS spil vil man da helst have en god skærm med lav MS osv.


    Min skærm er ikke overdrevet god, og det kan f.eks. ses i spil som WoW når jeg panorerer billedet hurtigt, for så kan navnene på andre characters godt være utydelig og svær at læse. Det er dog ikke noget der på nogen måde ødelægger spiloplevelsen.


    P.S.: min skærm har vist 4 MS - men der er jo også andre specs der spiller ind. Min gamle AoC fladskærm havde 25 MS, det var ikke godt til Counter-Strike! ;)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13