Problemer med hardware - tror jeg?

  • Jeg ville anbefale en formatering - det plejer at fjerne diverse fejl. Hvis det ikke virker, og du installerer alle de nyeste drivere, ja så er det formentlig en hardware fejl.


    Mit gamle Radeon HD 4870 kunne godt komme omkring på +90 grader i spil som Crysis 2. Men grafikkort kan godt holde til nogle høje temperaturer generelt.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Fantastisk!
    Mange tak for jeres hjælp.


    Jeg oplever dog stadig at min PC fryser i et par sekunder et par gange i minuttet - om det har noget med det forhenværende problem at gøre har jeg dog ingen anelse om. Nu er min PC jo også lidt forældet :)


    glædelig jul!


    Prøv og brug en ældre driver


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvilken ældre driver? til min CPU eller? :)


    Nyeste driver til chipsettet på bundkort, og så en ældre driver til dit GFX.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg tror måske også det kan være en fejl i din harddisk, har du evt en anden du kan teste med eller evt en SSD?

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • Jeg prøver lige det med driverne :)!


    Jeg har sat 2 nye harddisks til - en SSD på 40 GB og en alm harddisk på 500 GB.
    Hvis jeg vil formatere min PC og installere Windows 7 og boote fra SSD-disken, hvordan gøres dette nemmest så?

  • Jeg prøvede i dag at tilslutte min SSD - frakoblede min alm harddisk. Jeg lavede SATA-disken til en AHCI. Jeg satte Windows 7 disken (original) i mit DVD-drev og satte den som førsteprioritet. derefter trykkede jeg f8 og satte den til at boote fra DVD-drevet men den kunne ikke læse/finde Windows 7 disken - kan det virkelig passe at mit DVD-drev ikke kan læse Windows 7 installationsdisken? Jeg prøvede bagefter at starte op igen normalt og den kunne ikke læse Windows 7 disken.


    Så indtil videre kan jeg ikke formatere min PC eller boote fra min SSD-disk.



    opdatering: Ny blue Screen: 6.1.7601.2.1.0.768.3 Ser ud til at være hardware problemer.

  • Det lyder meget til at være ram problemer, med alle de problemer du har med installationer.


    Prøve at checke dem med memtest86, det er en hurtig og nem løsning på den fejlsøgning.


    Link: http://www.memtest86.com/

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Jeg ville prøve at hente og køre Memtest86, men den direkte download koster 39$


    Hvordan henter den den der gratis .iso-fil?


    Min PC er nu formateret, booter og kører windows 7 på min SSD-disk og har 2 x 500 GB som harddisks.
    - dog fik jeg endnu en blå skærm med samme fejlkode som skrevet tidligere.


    Jeg håber at i har haft en dejlig jul :)!

  • Nu har jeg siddet i godt og vel 2 timer og kæmpet med det program.


    Jeg hentede ISO-filen, hentede NERO. Udpakkede rar-filen så den samme folder og brændte en CD af det via NERO - det er dog det sidste jeg tror driller mig - Det falske DVD/CD-drev som Deamontools lavede burde vel være lavet om til noget der hedder "Memtest86" etc. men det er tomt og hedder bare "Blu-Ray Disc-ROM-Drev".
    Kan vel næppe genstarte og køre Memtest86 i denne situation.


    "3.Use the CD burning software available on your system to create a CD-ROM
    using the extracted ISO image. Be sure that you create a CD
    image from the ISO file rather than placing a copy of the ISO
    file onto a data CD. Look for “Burn Image from File” or similar option
    under the File menu of your CD burning software."


    Det er det ovenstående der driller mig.
    Bær over med mig - det er første gang jeg prøver det her ^^

  • download daemon tools og kør isoen med det program :) det er rimelig simpelt.
    når du har installeret daemon tools skla du mounte iso filen på det virtueller drev og så ser computeren den bare som en cd der er blevet sat i maskinen :-)

  • det gjorde jeg også, men da jeg genstartede PC'en og ville boote fra CD'en, der fandt den ingenting..
    Jeg synes ellers at jeg gjorde det til punkt og prikke.. men det har jeg tydeligvis så ikke gjort.
    dog har jeg bestilt nye ram, nyt MB og ny CPU :0

  • Hej
    Jeg tror ikke på det har noget med dine ram at gøre - hvis det var en ram fejl ville din Pc gå i dørken hver gang du lavede en specifik handling (der hvor probemet ligger stored i dine ram) - det kunne eksempelvis være at åbne Word.
    Din GPU bliver meget varm - 81 grader er ikke decideret et problem, men det er varmt, og jeg mener også det er lige omkring den temperatur, hvor man skal overveje at pille siden af kabinettet.
    Hvis det var sektorere på din harddisk, som var beskadigede, så ville du ligeledes få BSOD hver gang du prøvede at læse fra de beskadigede sektorere.


    Du kan hente mange værktøjer, som tester på kryds og tværs - og jeg er enig i, at du bør teste alt særskilt, in a way.
    Hent 3 forskellige programmer - ét der stresser din CPU. Ét der stresser din GPU, og til sidst en der tester dine ram. Hvis din pc går i dørken når du stresser din CPU, så har du løsningen (forenklet sagt) - du kan hvert fald komme tættere på problemet. Ligeledes med de 2 andre programmer.
    Nyere bundkort har dioder på bundkortet som indikerer ram-fejl - jeg antager din Pc er fra før den tid?
    Jeg tror ikke du skal fokusere på bundkortet og harddisken til at starte med.
    Du siger samtidigt at tingene kørte fint for en uge siden - har du opdateret drivere i den forgangne uge? Hvis ja, så rul tilbage til der hvor du husker tingene kørte.
    Der er endvidere en feature i Windows 7, som kan rulle dit system tilbage til et givent tidspunkt (såfremt den er slået til - det er den som standard) - her kan du vælge at rulle et stykke tid tilbage - med de problemer det nu også kan give.

  • Tusind tak for dit indlæg Mardax - Jeg har fortsat problemer med memtest86 programmet, det vil ikke rigtig fungere.
    Har du et alternativ? som ikke er en .iso-fil etc. ?
    og kan du eventuelt anbefale programmer til test af CPU og GPU? - min side på min kabinet var taget af da jeg målte de 81'grader.
    Nyt hardware er dog på vej til min PC - nye ram, nyt MB og CPU, så måske vil det hjælpe :)


    Jeg formaterede min PC efter problemerne opstod, så jeg kan ikke rigtig genskabe det hele fra før det virkede.
    Min PC's bundkort er fra en tid før dioder :p - men ofte så opstår mine fejl når jeg bare surfer på nettet - hvis jeg f.eks. spiller et spil, så sker der intet i flere timer! Det er for det meste på skrivebordet eller i en browser at den fryser og/eller giver mig Bluscreen med fejlkoden: 6.1.7601.2.1.0.768.3.