Mal PSU ledninger?

  • Jeg er ved at bygge en lille ny computer og idag kom den første pakke, kabinet og strømforsyning. Kabinettet er et Chieftec IX-01B, som er et ITX kabinet og derfor regner jeg med at kunne bruge den 90Watt strømforsyning der sidder i det.



    Efter jeg nu modtog det ser jeg at alle kabler er de almindelige farver, lilla, orange, rød, gul osv...
    Det vil jeg gerne gøre noget ved, men da de alle samles det samme sted vil det være et helvede at skulle sleeve dem.




    Så jeg tænker om Plasti Dip rubber paint vil virke uden at skalle af og blive mærkeligt?



    Nogen der har prøvet at male deres ledninger før?

  • Jeg har prøvet at plastidippe sata kabler. Resultatet blev okay, men det hvide plasti dip blev hurtigt ret misfarvet, og er meget følsom overfor slid.
    Vil anbefale sig at sleeve dine kabler i stedet. Hvis de er bundled nede i psu'en kan du med fordel sleeve dem individuelt halvejs ned, og så sleeve hele bundet sammen resten af vejen:)

  • Jeg ville helt klart vælge at sleeve dine kabler i stedet.. Godt nok lidt mere tidskrævende, men du får et ensformigt resultat, og så hvis det mislykkes, kan du altid afmontere det igen.


    Jeg sleevede min egen CX600, som ikke var modular, det gik ganske fint, du skal dog lige have åbnet PSU'en.. ;-)