Indlæg af Gerner

    Hey,

    Står og vil have en ny SSD, da min nuværende Samsung meget meget gammel skal skiftes.. Men det er simpelthen så langtid siden jeg har købt SSDér, så jeg aner ikke forskellene længere..

    Jeg har følgende board: GIGABYTE GA-AX370-Gaming 5

    Min tanke var denne: https://www.komplett.dk/produc…-black-sn750-500gb-m2-ssd
    500gb for lidt over 500 kr. og ret fine hastigheder... Men er vi enige om, at det passer på mit board?

    Eller er der noget andet jeg burde se på til omkring de 500 kr.?
    Skal være 500gb.. :)

    På forhånd tak for hjælpen.

    Hej,


    Jeg har igennem længere tid været stor fortaler for windows, men efterhånden bruger jeg min Mac noget mere end min stationære windows maskine. Hvorfor jeg overvejer at skifte ligger i, at jeg føler mig mere produktiv på MacOS end Windows. Styresystemer fungere mere flydende for mig, hvilket jeg er helt vild med.


    Da jeg det næste stykke tid vil prøve at køre min Macbook Air henover min 27" skærm, inden jeg bliver fuldblots Mac-mand, så kunne jeg godt tænke mig at høre om her er andre der har lavet ligende hop. Jeg vil meget gerne høre hvilke positive og negative sider I har oplevet.


    I får lige hvad setup jeg kommer til at prøve af det næste stykke tid:

    • Lenovo 27" 1440P IPS skærm
    • Cherry MX 6.0 Keyboard
    • Mx Master
    • Macbook Air 2015


    Ligeledes leger jeg også lidt med idéen om rent dock-setup, hvor jeg ikke længere har en stationær, men kun laptop. På denne måde vil damen og jeg kunne deles om kontoret og nemt sætte egen laptop til en dongle, og så sidder man med større skærm, lækker mus osv..


    Så igen, smid gerne jeres holdninger om ovenstående idé samt hvad I selv har gjort jer af valg da I skulle konvertere over til æblet.

    Hej Tweak,
    Da jeg skal investere i noget ny computer, mår jeg have solgt noget af al mit hoved-fi, som bare ligger og flyder..
    Nok er det sikker ikke så efterspurgt herinde, men jeg prøver nu alligevel.


    Basis info:
    Placering - København NV
    Stand - Rigtig fin, med mindre andet er nævnt
    Lugt - Ingen lugtgener og kommer fra ikke-ryger hjem
    Priser - Man må gerne byde under fast prisen, hvis det er hurtig handel med afhentning


    Udstyr:


    Sennheiser HD579
    - Inkl. kasse og 6.3 til 3.5mm adapter
    - Ingen kvittering
    - Ca. 6 måneder gammel
    Pris: 1200 kr.
    Billeder: http://www.dba.dk/hifi--dj-hov...


    Objective 2 kombi (Amp og DAC)
    - Inkl. hjemmestrikket jack til jack kabel og lader
    - Forstærkerdelen er ca. 2 år gammel og DAC'en er ca. 6-9 måneder
    - Har kvittering på begge
    - Sælges kun samlet
    Pris: 1200 kr. (Nypris ca. 2000 kr.)
    Billeder: http://www.dba.dk/hovedtelefon...


    Audinst AMP-HP transportabel forstærker
    - Inkl. lader, jack til jack stik og Iphone 4 til jack kabel
    - Den er ca. 1-1½ år gammel
    - Ingen kvittering
    Pris: 500 kr.
    Billeder: http://www.dba.dk/hovedtelefon...


    Aune M2 og B1 Kombi (DAP + Forstærker)
    - Inkl. lille jack til jack kabel + silikone bånd
    - De er ca. 6 måneder gammel
    - Kvittering haves på begge, og er købt på Hoved-grej.dk, og er nok det eneste sæt i Danmark..
    Pris: 3500 kr.
    Billeder: http://www.dba.dk/hovedtelefon...



    De kører også på DBA, Hoved-fi.dk og HWT.


    Hilsen
    Gerner

    Søger sådan en fætter, helst stock, da den skal kører i SLI..


    Pris pris pris, og den skal være billig. ;-)


    Hilsen
    Gerner

    Ja, ved volumen knappen sidder der blot en skrue, som lige skal skrues lidt bedre i. Så er overhovedet ikke slemt problem. ;-)


    Det er nu en utrolig lækker lille sag den AUNE X1s, og er virkeligt alle pengene værd!

    Der er vist en som ikke raider eller laver andre krævende ting i wow #3. :rolleyes:


    Men som HerrMansen siger, så æder WoW altså utroligt meget, hvis du først begiver dig om i større raids osv.. Men bevæger du dig kun rundt i de små lvls, og ikke kommer ud fra Goldshire, så kan en Medion bærbar fra Aldi godt klare opgaven.


    Ud fra de 3 valgmuligheder du har, så havde jeg taget 17"'eren, men kun udelukkende fordi, at en 15" bliver for småt at spille på. Du vil også blive glad for de 500gb fremfor 256gb, da WoW æder ret mange GB..

    Jeg ville helt klart vælge at sleeve dine kabler i stedet.. Godt nok lidt mere tidskrævende, men du får et ensformigt resultat, og så hvis det mislykkes, kan du altid afmontere det igen.


    Jeg sleevede min egen CX600, som ikke var modular, det gik ganske fint, du skal dog lige have åbnet PSU'en.. ;-)

    Super fedt, mange tak.
    Som sagt skal jeg kun bruge enkelt kabler, da jeg alligevel har gemt alt andet af vejen i mit NZXT H440.
    Kan alligevel se, at det hurtigt løber op med fragt osv. :)

    Synes da helt bestemt, at du burde lave det selv. ;-) Jeg sleevede min egen CX600 på et tidspunkt, som ikke er en modular PSU, og det var ganske lige til. Det kræver bare lidt organisering i starten, da man IKKE skal blande rundt i kablerne, og i sær ikke 24 pins.
    Men der kan du nemlig gøre det lidt billige, hvor du kan bruge paracord i stedet, hvilket jeg brugte.

    Hej,


    Jeg har nu haft min dejlige store Marantz SR8500 forstærker i et stykke tid, og vil nu gerne prøve noget andet. Den fungere fuldt ud, og der er utroligt meget power i den (7x 125W). Fik den i et byttehandel for ca. 1,5 år siden, og må erkende, at den er for stor til mit behov, som er stereo. Derfor vil jeg gerne bytte den til en fornuftig stereo forstærker, og gerne af samme kvalitet..


    Forstærkerens nypris lå på ca. 12.000 kr. men det er jo et par år siden.. Men hvis i har noget andet spændende i bytte, af forstærkere selvfølgelig, så er jeg interesseret, og de må gerne have et par år i bagen, det er mig ligegyldig.. Bare den spiller godt!


    Forstærkeren befinder sig i KBH NV, så ser helst at byttet sker i KBH eller i nærheden.. ;-)


    Lidt billeder af mit anlæg, hvor man kan se forstærkeren.. http://www.hifigalleri.dk/gall…kanlaeg_gerners_nye_stue_


    Vis mig hvad i har!


    Hilsen
    Gerner

    Søger noget nyt grafikkort, og en SSD.


    Søger følgende:


    Grafikkort:
    AMD 6970 (Crossfire?)
    AMD 7870 (Crossfire?)
    AMD 7950
    AMD 7970
    Helst reference design. :rolleyes:


    Samsung 830 128GB SSD


    Har ca. 1500kr. til begge dele, men kom med jeres bud!


    Hilsen
    Gerner

    Har tænkt mig, at få noget vand på nogle af mine komponenter, og derfor søger jeg følgende:


    Radiatorer:

    • Tyk 360mm radiator, af god kvalitet
    • Tyk 120mm radiator, af god kvalitet


    Pumpe:

    • Noget ala swiftech, eller anden god kvalitets pumpe


    Vandblokke:

    • Gtx 570 vandblok, helst EK blok
    • Lga 1155 vandblok, helst EK blok


    Hilsen
    Gerner