Første gang jeg selv skal samle en computer

• Nu er den her tråd endt som alle andre computer build tråde. diskussioner der aldrig ender. ^^

Det du har smidt sammen var endelig okay, dog skulle det Corsair 900D nok skiftes ud med noget som ikke koster en bondegård. Vil faktisk være fint med et fractal define r4 eller Corsair 650D. Strømforsyning kunne du endelig også spare på, her vil jeg mene at en XFX Proseries Core Edition 750W vil være helt fin. Et 780 skulle være helt fin til gaming, du kunne dog også vente på R9 290/290X og se hvordan de yder.

AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

• Uanset hvad så har der jo været adskillige udmærkede forslag allerede. ^^

Vil da slå et slag for Sakkura's tidligere forslag og så lade det være op til diskussionen hvilket brand GPU man skal tage (og selvfølgelig dertilhørende PSU der passer - Har selv et 760 og en lidt ældre Corsair 650W PSU)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• En god, og en dårlig nyhed.

Den dårlige først: R9 290X bliver først frigivet omkring den 18 oktober.

Den gode nyheder: Det ser ud til at R9 290X yder bedre end Nvidia's Titan grafikkort.

R9 290x kan nu bestilles i Tyskland, og vil formodentligt blive leveret den 21/10 til kunder i Tyskland:-)

Priserne bliver ca.: http://videocardz.com/46558/am…european-pricing-unveiled

Så et R9 290 bliver et ret godt køb med sin pris på ca. 4000kr.

• I hvilken anledning har du set billedkvaliteten på et GTX 580?

I forbindelse med TressFX (Tomb raider), og almindelige spil så som Crysis osv..

At farverne er anderledes, kan være en vane sag.
    Men jeg synes at billedet mangler et mere klart billede, men det er svært at sætte en finger på.

Med hensyn til det nærmest firkantet hår jeg så, så skulle driverne ha' forbedret sig en del på det punkt... Så det handler mest om en slags 'Kontrast' forskel, som Nvidia brugere måske har vennet sig til, og synes er godt. Personligt kan jeg ikke vende mig til mine Nvidia grafikkort, så de ryger som reglen over i mine børns computer:-P

Eksempler:

https://www.youtube.com/watch?v=_Ai4ecmO0PQ

https://www.youtube.com/watch?v=4EcJw2aER3w
    Her vil man så på et tidspunkt se ulempen man kan opleve, ved et meget skarpt billede i nogle ganske få spil, i form af billedet på et tidspunkt, er nogle områder er dækket af et net, det kan ses med et Radeon kort, hvilket så er en ulempe. Men generelt vil man kun opleve den gode side ved den høje 'skarphed' i forskellige spil.

Det kan være noget nvidia har rettet op på med 6xx, eller 7xx serien.

• Jeg vil mene at de forskelle du henviser til er noget du kan indstille dig ud af i drivernes respektive kontrol paneler.
    Farverne er som sagt en smagssag, farvetemperaturen på Nvidia kortet virker til at være indstillet noget køligere end på AMD kortet.

Selve skarpheden har jeg svært ved at vurdere hvad det egentligt kan være ud fra en 720p youtube video... Jeg mindes ikke at skarpheden har været et problem her i Metro, det er dog ved at være et stykke tid siden at jeg har spillet det.