ASUS Maximus VI Formula

• I dag er dagen, hvor der sker noget helt nyt på Tweak. Både grafikkort og bundkort reviews lægges fuldstændig om. Hvor du er vant til lange, og meget dybdegående artikler, bliver de nu at finde i en helt anden form.

Hvis du har fulgt med på siden de sidste 4-5 mdr., har du nok set, at blogreviews har vundet frem. Navnlig når der har været testet småting. Men nu er turen kommet til de store ting også.

Fordelen ved et blogreview er, at alting forklares langt mere præcist og jordnært. Det er desværre kun 1-5%, som synes at det tekniske er spændende. Resten springer faktisk direkte fra introduktion, til features, lidt forbi tests, og så direkte videre til konklusionen.

Så hvorfor skal jeg bruge x antal timer på en masse, som næsten ingen læser? Så hellere gå lidt mere i dybden med det flertallet holder af! Nemlig de vigtigste features, lidt om ydelsen, og så en helt masse om hvorfor det lige netop er det bundkort eller grafikkort, du skal købe!

For lige at opsummere. I stedet for 2-3 sider omkring, stort set, alle bundkortets features og finesser, fremhæves to-tre stykker i stedet.

Galleri får lov at blive som altid, men den smides sammen med ”Tilbehørspakken”, og det hele kommer til at fremstå som galleri, hvor du selv får lov at kigge rundt. Flere billeder, mindre snak og tekst! BIOS laves om til rent galleri, hvor du kan snuse alt du vil. Fordi, hvorfor skal jeg forklare, ordret, hvad der i forvejen er at se på billedet?

Testdelen kortes ned til kun at omhandle det vigtigste. Og sådan bliver det, fordi der ingen grund er til at teste i en helt masse, når nu samtlige Z87 bundkort, f.eks. yder inden for samme margin af 0-10%. Konklusion bliver samlet til en stor, hvor du slipper for alle under kategorierne, da det jo bare er det samme som jeg skriver øverst, fordelt ud på punkter.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…_maximus_vi_formula_1.jpg]

Læs testen