Pc starter og lukker efter 2 sec, hele tiden!!!

  • Hej alle!


    Jeg har fået et stort problem med min stationære pc, den starter op også slukker den igen efter 2 sec, det bliver den så ved med hele tiden, indtil jeg slukker for strømmen. Min dejlige hustru var igang med at støvsuge og kom til, at hive strømstikket ud, mens pc'en var tændt, kan det have kortsluttet noget??


    Jeg har prøvet alt indtil videre, har skiftet strømforsygning, har fjernet HD, Drev, grafikkort og har prøvet at hive mine ram ud en efter en og har også prøvet uden ram. Intet virker og jeg får ingen lyde heller.


    Så jeg går næsten udfra, at det enter er bundkortet eller cpu det er galt med, men hvordan ved jeg hvilken??


    mvh


    Hobbi


    speccs pc:
    Bundkort, Gigabyte ga-ex58-ud3r
    cpu, intel i7-920 2,66 ghz
    ram, kingston ddr3 1333 2gb, 3 stk
    grafik, radion HD 4890

  • Tag batteriet ud af Bundkortet, efter du har koblet alt strøm fra, vent 10 minuttet og tryk på din start knap for en sidste afladning. Isæt batteri og kobl strøm til igen.Tænd PC og opdater tråden med status :)

    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

  • Den PSU du har forsøgt og skifte ud, er den af samme størrelse eller større end den der sidder i dit system nu?


    -Kan være mangel på saft til systemet (Læs: Effekt).
    -Kan være overheds sikring på bundkortet som slår fra, og slukker for systemet. Afprøv evt. hvis du har mulighed for det selvfølgelig CPU på et andet bundkort, eller Bundkort på en anden CPU.


    Det er umiddelbart det eneste jeg kan komme på.

  • jeg havde en EPS-750W Energon psu i og skiftede den ud med en Corsair vx550w (er 100% på den virker)
    Og har some skrevet pillet alt fra der kunne trække strøm, bortset fra bundkort/cpu.


    jeg har desværre ikke mulighed for at teste cpu eller bundkort :( min maskine er 4 år gammel, ingen af mine venner har så gammel en maskine ^^


    Har lige prøvet det med batteriet og det virker desværre ikke :(

  • jeg havde en EPS-750W Energon psu i og skiftede den ud med en Corsair vx550w (er 100% på den virker)
    Og har some skrevet pillet alt fra der kunne trække strøm, bortset fra bundkort/cpu.


    jeg har desværre ikke mulighed for at teste cpu eller bundkort :( min maskine er 4 år gammel, ingen af mine venner har så gammel en maskine ^^


    Har lige prøvet det med batteriet og det virker desværre ikke :(


    Mulighed 1:
    Energon'en har futtet bundkort og muligvis andet af. Energons er kendt for billig-PSU'ere der ikke indeholder ordentlig beskyttelse mod strømproblemer. CPUen derimod kan godt overleve, da bundkortets sikkerhedsforanstaltninger, spændingsregulatorer osv. tager det meste af slaget.


    Mulighed 2:
    Energon'en har delvist futtet dit bundkort af eller har leveret nok strøm til BIOS' flash chip til at slette BIOS helt eller delvist. Pga. opbygningen af EEPROM chips (som BIOS sidder i), skal et ben på chippen sættes højt ( modtager strøm, binært 1, sandt) og chippen afventer et flash image (som den ikke får og derfor skriver 0'er i chippen).
    Et lignende problem kan komme på moderne bundkort hvor BIOS ikke bliver flashet korrekt.


    Selvom der er en backup BIOS på bundkortet, kan de godt "dele" printbanen til deres "skriveben" så begge får saft samtidigt og derfor bliver slettet. Dette gør både bundkortet lidt billigere at producere, men kan også gøre det nemmere for producentens flash software at tilgå begge BIOS samtidigt.


    Du kan tjekke om Energon'en har taget skade via et voltmeter eller et multimeter. Alle spændinger skal ligge indenfor +/- 10% af hhv 3.3, 5 og 12 V. Watt ratingen på bambus PSUere skal man dog tage med et gran salt (ofte et max den kan holde i et par min.)


    For fremtiden gå efter kvalitets PSUere som fx. Corsairs og brug http://www.jonnyguru.com/ til at finde reviews da de tester PSUere helt til bunds, inklusive om deres sikkerhedsforanstaltninger virker.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • tja den psu har jo holdt i 4 år, men kan sagtens se din pointe.


    tak for all svar, men må jo nok se i øjnene at jeg skal købe nyt.


    Jeg har tænkt mig, at skifte bundkort og cpu, men hvad ville I herinde foreslå jeg skal købe ??
    vil helst beholde mine RAM,HD, grafikkort og kabinet for at spare penge.

  • Hej. Du kan bestille disse ting. Det har jeg selv gjort:


    Bundkort:
    http://www.computersalg.dk/pro…K&utm_campaign=EDBpriser#



    CPU:
    http://www.computersalg.dk/pro…&utm_campaign=PriceRunner




    Så har du lige pludselig et godt setup med en 6-kernet CPU og et fint bundkort. Jeg har også selv et Radeon 4870 (næsten samme som dit)


    Denne løsning koster også kun 1315kr. Det er ikke meget!

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13