OCZ Vertex 3.20 240GB

• I dag er det en lækker SSD fra OCZ, jeg tager et kig på. Der er tale om en solid sag på 240GB, der naturligvis kan parres med SATA 3.0 tilslutningen på dit bundkort. Hastighederne er sluppet løs, som på Autobahn, og du kan derfor skrive til den med op til hele 520MB/s, og når der skal læses sker det med dejlige 550MB/s. Alt i alt, ser det rigtig fornemt ud! Men lad mig nu springe videre til et kig på den lille disks fordele!

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…k_dk_ocz_vertex_320_1.jpg]

Læs testen

Du kender med stor sandsynlighed OCZ eller i det mindste har du hørt navnet før. Og det er faktisk ikke så underligt, da OCZ laver en masse forskellige ting. Bl.a. RAM og SSD’er. Og det er især deres SSD’er, de er blevet kendt på, dette pga. lave priser, stort udvalg og god ydelse. Lige netop Vertex 3.20 er rigtig spændende! For der er tale om en videreudvikling af Vertex 3 SSD’en, hvor udvalget af størrelser er skrumpet fra fem til to. (120GB & 240GB, red.) Forskellen på Vertex 3 og Vertex 3.20 er, at NAND flash modulerne nu er produceret med 20nm teknologi, samt iOPS er steget.

Hvorvidt det er noget, der kan mærkes IRL, tror jeg ikke, men det er altid rart at se noget udvikling. Og når så prisen heller ikke flytter sig, er det jo bare super. For det er jo de færreste, der har lyst til at hive ekstra guld op af lommen, her lige efter krisen.

1. OCZ laver faktisk ikke RAM længere.

2. Det er egentlig ikke så super. Ved mindre fabrikationsproces bør prisen alt andet lige være lavere, da de kan producere mere NAND for de samme penge. Samtidig falder SSDens holdbarhed med en mindre fabrikationsproces.

• Det er korrekt at de ikke længere producerer RAM, men man kan stadig finde deres RAM rundt omkring.

At prisen ikke er lavere, og hvad den burde være, er jo ikke noget jeg kan gøre ved. :whistling:
    Og en lavere produktionstekonologi er altid at se som noget positivt, da udvikligen derved går den rigtige vej. :9xo

1. OCZ laver faktisk ikke RAM længere.

2. Det er egentlig ikke så super. Ved mindre fabrikationsproces bør prisen alt andet lige være lavere, da de kan producere mere NAND for de samme penge. Samtidig falder SSDens holdbarhed med en mindre fabrikationsproces.