ASUS Maximus VI Extreme

• I dag tager jeg et kig på et sandt monster, nemlig ASUS Maximus VI Extreme. Det er vel nok verdens vildeste bundkort til Haswell. Bundkortet kommer i en fræk rød og sort farve, og ASUS har ikke sparet på hverken features eller tilbehør. Bundkortet kan tage op til fire grafikkort i enten SLi eller Crossfire, og du har mulighed for at overclocke on-the-fly, via. det medfølgende OC modul. Alt i alt et topspækket bundkort fra ASUS, hvor der ikke er sparet på noget som helst, overhovedet!

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…s_maximu_vi_extreme_1.jpg]

Læs testen

• lidt herfra, siden jeg selv sidder med det gamle Asus RoG x48 ...jeg håber deres lydkort er blevet bedret, ikke bare med features, men med at de faktisk holder hvad de lover, og ikke bare hælder en masse støj ud, når man endelig skal bruge dem.....prisen virker også for meget for de fleste, omend der er mange features ialt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• har i set prisen på alle andre 4 way sli bundkort?
    i kan jo ikke sammenligende med et ikke 4 way bundkort det er PLX chipen der gør den bliver så dyr
    tjek prisen på gigabyte og msi 4 way bundkort de koster 500kr mere :whistling:

• har i set prisen på alle andre 4 way sli bundkort?
    i kan jo ikke sammenligende med et ikke 4 way bundkort det er PLX chipen der gør den bliver så dyr
    tjek prisen på gigabyte og msi 4 way bundkort de koster 500kr mere :whistling:

Hej,

Jeg har set prisen på de andre 4-way bundkort, og er jeg er klar over at PLX chippen koster lidt ekstra. Men faktum er, at bundkortet har samme ydelse som et fra middelklassen, og det er de færreste der drager nytte af muligheden for fire grafikkort. Der findes rigtig mange Z87 bundkort med support af 3-way SLi/CF til under 1.500 kr., hvilket er 1.000 kr. mindre end hvad det her ASUS koster. Dog har jeg så sandelig rost bundkortet for dets 4-way mulighed!

Men tak for din kommentar! :9xo