Hej Tweakers.
Nu har jeg siddet, i jeg ved ikke hvor mange timer, og er ved at gå ud af mit gode skind nu!
Jeg har en Intel Core I5 3570K på et Gigabyte Z68X-UD3H-B3 bundkort, hvor jeg først og fremmest sad i flere timer, for at få opdateret BIOS til UEFI. Grunden til at jeg ville opdatere, var fordi den tidligere version ikke understøttede OC af en Ivy Bridge CPU. Men jeg fik langt om længe den UEFI installeret, og det kører derudaf.
Men men men... Nu vil jeg jo gerne til at lege med noget overclocking. Sagen er så bare den, at når jeg ændre frekvens, Vcore osv. i BIOS, bliver det gemt der. Men det bliver ikke ført med videre ind i OS. Så selvom jeg sætter min multiplier til 44, vcore til 1,250 (ved ikke om det er nok endnu) osv. så kører den stadig kun max. 3,8GHz i OS. Ja, det gør den faktisk ikke en gang - kun 3,6GHz, selvom turbo på sådan en er 3,8GHz
Overclocker jeg derimod igennem Intel Extreme Utility, så kan jeg sagtens få den højere op. Men kan ikke ændre Vcore deri, så kan ikke komme højere end 4,1GHz med auto Vcore.
Er det simpelthen et nyt bundkort der skal til, eller har nogen en løsning på problemet? Synes ikke rigtigt google giver noget brugbart.
/Kenneth