Xbox One Information

  • Okay efter som der er så meget hate på Xbox One, sammen med mange mærkelig rygter, ville jeg lige få klar gjort tingende.


    Her er en lille video omkring myther vedrørende Xbox One


    http://www.youtube.com/watch?v=ojJxqsLxhpk



    Og så er der lige kommet nyhedden om at Microsoft har hørt hvad folk har sagt om de forskellige ting vedrørende deres polices. Efter alt nedgørelse på nettet omkring xbox one, og dårlig PR i medier, har microsoft valgt at lavde om på tingende. Så herfra er jeg glad for at de lytte til gamerne og deres community.

    • Xbox
      One owners will not have to check in online every 24 hours to use their
      console, their games, or their associated features. It’ll be just like the Xbox
      360.
    • A
      one-time system setup of the console will require an
      internet connection, but after that, it’s all up to you how often you
      connect, if at all.
    • You can
      “trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games like you do
      today” on Xbox One.
    • Digital
      titles cannot be shared or resold — the only sharing allowed will be via
      discs.
    • Xbox
      Live will have day one downloads for retail games, and you will be able to
      play them offline.
    • There
      are no regional restrictions on games – Xbox One games are playable on any
      Xbox One console.
    • All of
      the features of the Xbox 360 you already own, as detailed above.
    • Your
      physical games don’t come with you digitally. You’ll always need that disc
      to play. Digital games, however, will still follow you
      across your account.
    • No more
      family game sharing. Formerly, up to 9 people could play a copy of a
      physical game installed to a hard drive — that is no longer a feature, at
      least not “at launch”, according to an interview with Marc Whitten,
      v.p. of Xbox Live

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Venter og se om der kommer nogle virkelig gode console eksklusives, eller features som gør at jeg ville købe en Xbox eller PlayStation, selvfølgelig samtidig med at jeg stadig beholder min pc ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det er simpelthen sørgeligt det Microsoft har gjort. :(
    Det er et skridt 8 år tilbage i udviklingen.


    Nu fjerner de 2 af de fedeste features fra den nye Xbox One fordi folk har brokket sig uden at tænke sig om.
    Vi lever midt i en generation hvor 80+% af Xbox spillere ikke har levet før internettet kom frem.
    Så hvorfor fanden skulle man brokke sig over, at skulle have sin Xbox online en gang i mellem?
    Jeg har i de 8 år jeg har haft min Xbox 360 ALDRIG haft den offline.


    Og family sharing bliver der så heller ikke noget af.
    En fed feature hvor jeg kunne dele mine spil med op til 10 familiemedlemmer.


    Men nej nej, nu skal vi da tilbage i udviklingen, og skifte skiver hver gang vi skifter spil.
    Jeg er en gang i mellem til Xbox Lan, og det er da møghamrende irriterende at skulle slæbe alle spilskiver med hver gang.
    Det kunne jeg have sluppet for, men næ nej...


    Vi kan leje film online uden at skulle cykle til tanken.
    Vi kan købe musik online uden at skulle tage i Fona og købe en CD.
    Vi kan købe spil på Steam uden at skulle stå i kø i GameStop.


    Men skal vi kunne det med konsoller? Nej da..
    Tåbeligt hvis i spørger mig.


    Ser ud til jeg må købe mine spil som digital downloads, og dermed også altid til fuld pris.
    For de falder jo garanteret ikke i pris, som et spil ellers gør relativt hurtigt efter udgivelse.

  • Det var da godt nok en ignorant kommentar, Bubbi.


    Bare fordi at du ikke har haft problemer med at kommer online, betyder det ikke andre har samme oplevelse.


    Glemmer du at Microsoft havde tænkt sig at låse halvdelen af Europa og Asien ude? Samt en god portion af de Amerikanske stater?
    På ferie? Ikke med din Xbone.
    Udstationeret? Nope.
    Dele et spil med din familie? Jojo - Men kun en af jer kan (kunne) spille det af gangen.


    Microsoft har dog tydeligvis ikke fattet europæisk lovgivning - uanset om du køber dit spildigital eller på skive har du lov til at sælge det.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har ikke selv et problem med at skulle gå online vær 24 time for at tække ind til deres service, da jeg selv har klippe stabil net (fiber fra sydfyns elforsyning) som ikke har haft downtime i 4 år, de 5 jeg har haft har været pga. min router til 250 kr. Men keder selv en del der har virkelig lort net! *host host TDC og Stofa * de får nogle gange bare downtime i alt fra 20 sek til en dag.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Har ikke selv et problem med at skulle gå online vær 24 time for at tække ind til deres service, da jeg selv har klippe stabil net (fiber fra sydfyns elforsyning) som ikke har haft downtime i 4 år, de 5 jeg har haft har været pga. min router til 250 kr. Men keder selv en del der har virkelig lort net! *host host TDC og Stofa * de får nogle gange bare downtime i alt fra 20 sek til en dag.


    Der er måske 0,02% danskere der ville have problemer med at skulle logge på Xbox Live efter 24 timer, så det er bestemt ikke Danmark der har været problemet
    på det punkt, men der skal nok have været rigeligt med danskere der har brokket sig over det.


    Jeg synes det er trist at vi lader udviklingen gå i stå pga. der er lande der ikke kan følge med.
    Hvis det endelig skal være sådan, så burde vi alle nedgradere vores internet til noget ISDN 128/128 Kbit, og udskifte alle vores fladskærme med gamle billedrørs TV.
    For ikke at snakke om vores smartphones, ud med dem, og tilbage til Nokia 3310'ere, så de andre lande kan følge med.
    Og nu vi er i gang, kan vi jo lige kigge på vores køkkener
    Der må vi da hellere få vores opvaskemaskiner og keramikkomfurer fjernet, så vi kan sidde ude i haven og lave mad over bål.
    Det er der jo mange andre lande hvor de gør det.


    Det er fint nok de laver de ændringer, men hvorfor fanden fjerne Family Sharing helt?
    Jo det kan ikke lade sig gøre, nu når man køber spil på skiver, og skal have dem i maskinen hele tiden. Det er jeg godt klar over.
    Men hvorfor faen kan de ikke lave det på digitale downloads?
    Jeg kommer til at købe de fleste af mine spil digitalt, så jeg slipper for at skifte skiver konstant.
    Hvorfor må jeg ikke bruge Family Sharing på dem?

  • Jeg vil give dig ret Bubbi. Jeg synes det er ærgerligt Microsoft ikke holde fast i deres pioner arbejde de har lagt. De er jo langt foran i deres tankegang end Sony er.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Pionerarbejde? Aj nu holder I altså.


    Først låser de konsollen med noget af den værste DRM der er set til dato, med minimale opvejende faktorer. Dele dine køb med familien? Ja uha det har man kunne de sidste tyve år. (Givetvis ikke over nettet lige så nemt - men stadigvæk)


    Der er intet rent teknologisk eller logistisk der forhindrer dem i at lade dig spille uden skiver - Steam har gjort det i snart et halv årti. Stort set alle spil som sælges via Steam er låst til Steam fra skiven af. Og der er jo intet der stopper folk fra at spille uden skiver dér vel? Nej.


    Om noget så skal Microsoft have hug for at prøve at smække en latterlig mængde DRM og så få folk til at tro at det er déres skyld at de ikke længere får features som sagtens kan lade sig gøre med tidligere generationers standarder.


    Steam har også leget med ideen af at låne spil ud hvis man skal gå ud fra tekststrenge fundet i den seneste beta.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Nu kender jeg intet til Steam, men skal man ikke være online der for at kunne spille sine spil?


    Det er jo lige netop det der forhindre os i at spille uden skiver på den nye Xbox.
    At man nu ikke behøver være online, så den kan tjekke om det er ens eget spil man spiller.
    Hvis man kunne spille uden skive, når man aldrig behøves være online, kunne en by jo nøjes med at købe ét spil,
    og så ellers sende det rundt til alle, så de kunne installere det.


    Hvis nu vi skulle være online, og maskinen kunne se om spillet var mit, så var der ingen problemer.

  • Nu kender jeg intet til Steam, men skal man ikke være online der for at kunne spille sine spil?


    Nej - Hvis det er sat ordentligt op så kører det som om intet er hændt offline.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg holder med HerrMansen. Microsoft vil kunne tvinge DRM på digitale versioner, ved bare at give brugerne en fordel ved at købe dem. Lav den digitale version billigere end den fysiske (hvilket giver mening), og udgiv den før (hvilket også giver mening).
    Det sjoveste er at de udtalte systemet ikke kunne ændres, og at det var indbygget i selve strukturen af Xbox One, men et par dage senere ændrede de pludselig mening og det kunne sagtens lade sig gøre.