Computer Genstarter uden varsel?

  • Hey.


    min computer er begyndt og genstarte uden varsel. bla. i spil som BF3 og metro last night. men Dota 2 kan jeg spille uden problemer og det forskelligt hvor lang tid der går nogen gange sker og det sker aldrig hvis jeg bare surfer rundt eller laver andre ting på computeren.



    CPU
    Intel Xeon W3520 @ 2.67GHz 61 °C (under gaming)
    Bloomfield 45nm Technology
    RAM
    6,00GB Triple-Channel DDR3 @ 530MHz (8-8-8-19)
    Motherboard
    EVGA X58 SLI Classified (Socket 423) 35 °C
    Graphics
    Viseo 230Ws (1920x1080@60Hz)
    1536MB GeForce GTX 480 (nVidia) 85 °C (under gaming)
    1536MB GeForce GTX 480 (nVidia) 89 °C (under gaming)
    ForceWare version 320.18
    SLI Enabled
    Hard Drives
    932GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 ATA Device (SATA) 32 °C
    298GB Seagate ST320DM001 HD322GJ ATA Device (SATA) 26 °C
    Optical Drives
    Optiarc DVD RW AD-5240S ATA Device
    DTSOFT Virtual CdRom Device



    har en ide om det min PSU men er ikk sikker og ved ikk om man kan checke den på nogen måde? min PSU lige nu er en Toughpower 1500W den sad i da jeg købte den. og jeg har haft den ca 7-8 måneder (købt brugt så den er ældre end det og der var intet i starten det kommet inden for 1 måneds tid)



    håber der en der kan hjælpe for det virkelig irriterende.


    VH dennis

  • Har haft lignende problem med mine to 460GTX, og jeg har ikke været i stand til at løse det... Min computer genstartede dog ikke kun under gaming, men kørte i loop med genstart, når SLI var slået til. Desværre har jeg ikke kunnet finde nogen løsning på problemet, andet end at slå SLI fra og køre på et GFX.. :( Hvis du finder en løsning må du meget gerne dele!

  • Det bar løgn hvis det er det som der er problemet :S hva for et bundkort har du?


    altså min gør det kun under spil som BF3 og metro. intet under surfing film o.s.v og heller ik under dota 2.



    har lige kørt OCCT på den og det kunne den godt klare men går jeg ind i spil så gør den det stadig det så mærkeligt :S

  • Godt nok er GTX 480 kendt for at køre ved meget høje temperaturer, men måske kunne det være en ide at holde dem en 5-10 grader køligere. Når problemet opstår i krævende spil, men ikke i Dota 2, så kunne det være tegn på at de bliver for varme. Det kunne selvfølgelig også være strømforsyningen, da den også skal levere ekstra strøm når det er, men Thermaltake Toughpower 1500W er god kvalitet og 1500W er meget mere end rigeligt, så overbelastning af strømforsyningen virker umiddelbart lidt usandsynligt.


    Man kan godt tjekke strømforsyningen, men det kræver jo det rette værktøj. Som minimum et multimeter til at tjekke spændingerne, og et oscilloskop hvis man vil se på ripple osv.


    Men i den lidt mere overkommelige ende kunne du prøve med kun et enkelt GTX 480 og se om problemet stadig dukker op.

  • Som du selv nævner, har du mistanke om din PSU. Og jeg støtter om om dette.
    Har selv flere gange måttet skifte en PSU, hvor lignende problem opstod.
    Lån evt. en PSU, hvis ikke du har en liggende. Kør med den et par dage. Jeg tør næsten godt vædde på du løser problemet herved :-)
    PS. Jeg har skiftet flere dyre og overdimensionerede PSUér ud. Og for mig ser det ud, som om der altid er tale om en vis ustabilitet i PSUén, som gør at bundkortet slukker ned. Så at du har en 1500 watt PSU frikender ikke, at der kan være tale om ustabilitet og dermed defekt PSU ;(

  • ved bare ikk hvordan jeg skal få dem de grader ned. for har 3 store blæser i bunden af mit kabinet til og køle af nede fra og problemet først kommet for 1 måneds tid siden ellers har der aldrig været noget. .


    havde en SSD harddisk som stod af (om så PSU er skyld i det og det var starten ved jeg ikk)



    havde det ene kort ude igår og der kunne jeg godt spille flere baner i BF3 uden den gjorde det. men ved ikk præcis hva det konstatere? :S



    kan desværre ikk låne en PSU. så det drejer sig om en ny en hvis det er den det er galt med. . :S