Ps3 og tv hdmi problemer

  • Hej med jer :)


    Jeg har fået et tv af en kammerat! Det er et lumatron tv. Jeg har prøvet at sætte min ps3 til via hdmi men det kan åbenbart ikke lade sig gøre da der intet signal kommer op på tv og hvad gør man så ? Har prøvet at holde genstart knappen nede og det skete der intet ved.


    Jeg har et Sony tv også og der virker det helt fint med hdmi og det er samme kabel!


    Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal få det hdmi til at virke ?! Hjæææææælp ;-)



    Håber i kan hjælpe mig og sig til hvis i skal have oplysninger omkring tv eller andet ;-)

  • Det er ikke noget med at PS3eren er instillet til et forkert output? Hvis dit lumatron f.eks kun kan køre 720 og der sendes 1080 så kan det give den effekt.


    /ask

  • Jacobask jeg har været inde og sætte den til 720.. Og det er et tv som jeg selv har brugt til computer skærm når vi har haft computer aften hos min kammerat og der har jeg kørt over hdmi uden problemer så det virker altså i tv'et og har prøvet hdmi i mit Sony og der virker det fint på ps3 så er helt lost :/

  • Prøv at sætte ps3 til automatisk at indstille billedet efter tv'et... indstillinger > Skærmindstillinger > Video output indstillinger > HDMI > Automatisk
    Så brude den selv indstille på det nye tv også....
    Hvis tv'et har mere end een HDMI indgang, så husk lige at tjekke det er den rigtige indgang du vælger :)
    Og tjek lige at alle stikkene sidder helt korrekt.... (har selv haft nogle problemer med lyd via TOSLINK hakkede... simpelthen fordi der var støv på kablet og det sad en ½ mm forkert)

  • Stikket sidder som det skal. Der er kun 1 indgang til HDMI og har prøvet indstillinger > Skærmindstillinger > Video output indstillinger > HDMI > Automatisk :( Tror desværre indgangen er død!