Hjælp til nyt lydkort

  • Hej alle sammen


    Jeg leder efter et lydkort til min stationær og har i den
    forbindelse kigget på Creative Sound Blaster Z. Men da jeg ikke har den store
    forstand på dette område vil jeg gerne høre lidt inputs fra jer. Er der måske
    et andet billigere alternativ jeg bør overveje?


    Tak på forhånd :)

  • Det kommer mest an på dit setup mht. højttalere osv.


    Sidder du på med et par alm højttalere, hovedtelefoner eller et lille 2.1 setup, kan det ikke betale sig, du vil ikke kunne høre forskel alligevel.


    men til de store drenges legetøj ser det rigtigt godt ud på papiret, og til de ~600 kr er det skam pengene værd, ikke mindst fordi den medfølgende mikrofon bliver rost grundigt også. Hvis den virkelig kan filtrere støjen fra en turbine til en lille vindtunnel som en fyr skriver i bunden af denne side, er mikrofonen imo halvdelen af prisen værd i sig selv.


    I al fald, gode specs og gode reviews, I say go for it... Creative har lavet gode lydkort i mange, mange år, så de ved hvad de har med at gøre :)


    plus... jeg kan ikke rigtig finde noget bedre i den prisklasse, godt nok er der xonar kortene fra asus, men har hørt en del negativt om deres software til dem... (imo har de ikke de bedste programmører hos asus, men hardware kan de lave ;) )

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • De fleste selvstændige lydkort er bedre end det man finder indbygget på bundkortet. Selv om specs ofte er meget tæt på hinanden for on-board og selvstændige, så har jeg ikke oplevet ret mange onboard lydkort hvor man ikke havde en konstant summen som skyldes dårlig isolering fra resten af systemet! Lyden er ikke nødvendigvis hørbar bedre (for alle) når der spilles, men baggrundsstøjen er som regel langt mindre på selvstændige kort. Skal det bruges til høretelefoner eller lignende, så vill jeg faktisk overveje et eksternt lydkort (en usb DAC/amp).


    /ask

  • Har selv Soundblaster Z er fuldt ud tilfreds køre digitalt til en denon forstærker og det spiller bare :)

    Fractal Define R6 TG --- Ekwb Hardtube Watercooled 2 x 360 Rads --- ASUS ROG Strix X370-F Gaming --- Ryzen 1600 3200@4000mhz --- Corsair Vengeance RGB Pro 16gb3200Mhz --- Evga 1080 Ti FTW3 --- Creative AE5 Soundcard --- 960 Evo 250GB M.2 SSD --- 1tb Cruzial --- Seagate 2TB --- ASUS ROG Strix XG32VQ --- Logitech G810 ORION SPECTRUM --- Logitech G900 CHAOS SPECTRUM --- Netgear Nighthawk x4s - Ninjas In Pyjamas Edition.