bygger en pc men det virker sku ikke..

  • hej allesammen ved godt det er lidt tamt men er nu den eneste måde jeg kan finde på hvordan jeg eller skal få lavet min computer færdig den bipper og ved ikke hvad der er galt har lige samlet den og den rebooter bare hele tiden


    mange tak på forhånd
    Hilsen Aske

  • Hvad er dine computer specs ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • den bipper hele tiden i ca. 10 sek og så slukker den og tænder igen ... :S



    min pc består af







    Komponent





    Type/Model



    CPU




    I7-3770K



    GFX



    GTX680-4GB (4monitor)



    Strømforsyning





    corsair TX 750W



    Bundkort


    GigaByte GA-Z77X-UD5H



    Ram



    Corsair vengeance
    (4x4gb)



    Harddrive


    Crucial m4 512GB SSD
    2.5 SATA III



    Cooling




    Noctua NF-F12 PWM



    Cooling fan




    Enermax ETS-T40-TB



    Styresystem




    Win 7 64bit

  • ftp://download.gigabyte.ru/man…manual_ga-z77x-ud5h_e.pdf


    Side 119:
    50~55 Memory initialization error occurs.


    Det er dine RAM den er gal med.
    Tag alle dine RAM ud, og prøv én af gangen, og hver RAM du prøver, prøv i forskellig socket, så burde der gerne ske noget.


    Ellers findes der denne liste med officielle understøttede RAM for dit bundkort:
    ftp://download.gigabyte.ru/memory/mb_memory_ga-z77x-ud5h.pdf


    Kig om dine Vengance står derpå (selvom det burde virke alligevel).


    Hurtigt edit: Alle 16GB (4x4) Vengance RAM starter med nummeret: CMZ16GX3M4 eller CML16GX3M4, hvilket der findes 4 styk af på den liste.


    endnu et edit: og vær helt sikker på at dine RAM er HELT inde i bundkortet.

  • Lidt "snyd" af dig at redigere dit indlæg ;)


    Men tror ikke ret mange af de hjælpsomme Tweakere alligevel vil have taget imod betaling, jeg vil i hvert fald ikke, der er jo et mindst par stykker som dig med lignende problemer hver uge.
    Så længe at Tweak vokser, så har de fleste herinde en grund til at hjælpe andre brugere :rules:

  • Lidt "snyd" af dig at redigere dit indlæg ;)


    Men tror ikke ret mange af de hjælpsomme Tweakere alligevel vil have taget imod betaling, jeg vil i hvert fald ikke, der er jo et mindst par stykker som dig med lignende problemer hver uge.
    Så længe at Tweak vokser, så har de fleste herinde en grund til at hjælpe andre brugere :rules:

    hehe tænkte at måtte nok heller redigere i det efter jeg havde fundet ud af det :P .. men jo kunne jeg også godt mærke er virkelig fedt man kan få noget godt respons her inde fra tror jeg havde rykket alt mit hår op hvis jeg ikke havde fået lidt hints her inde fra :p :rules: :goodpost: