Ved og forsøge og bygge en gamer for første gang, her kommer i ind i billedet

  • Mange tak for info drenge, men Ebo jeg kan se at du bruger Fx-8120, bliver ikke nævnt, men ser at det bliver rated meget godt rundt omkring, den er vel osse et godt alternativ?


    Den eneste forskel på FX-6100/FX-8120/FX-8150, og FX-6300/FX-8320/FX-8350 er stort set FMA3(Den lidt højre clock frekvens gør ikke så meget, som FMA gør).


    FX-6100/FX-8120/FX-8150 har FMA4
    FX-6300/FX-8320/FX-8350 har både FMA3, og FMA4.


    FMA3/FMA4 giver en del ydelse... FMA4 er hurtigst, men ikke taget i brug endnu, kun de steder hvor der specifikt er lagt FMA4 ind i programmet, vil du finde det. FMA3 ligger i alle nye Programmer/Spil, så du kan udnytte det.

  • Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
    Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge


    De RAM er for langsomme til en så hurtig CPU, og de er så høje, så du ikke kan få plads til en bedre CPU køler, og det vil jeg anbefale dig at købe, for at gøre den mere støjsvag;-)


    Mit forslag 8GB af disse, de er billigere, hurtigere, og lavere: http://www.computersalg.dk/pro…jaws-f312800cl7d4gbrm-huk

  • Den eneste forskel på FX-6100/FX-8120/FX-8150, og FX-6300/FX-8320/FX-8350 er stort set FMA3(Den lidt højre clock frekvens gør ikke så meget, som FMA gør).


    FX-6100/FX-8120/FX-8150 har FMA4
    FX-6300/FX-8320/FX-8350 har både FMA3, og FMA4.


    FMA3/FMA4 giver en del ydelse... FMA4 er hurtigst, men ikke taget i brug endnu, kun de steder hvor der specifikt er lagt FMA4 ind i programmet, vil du finde det. FMA3 ligger i alle nye Programmer/Spil, så du kan udnytte det.


    FMA4 er ikke som sådan hurtigere end FMA3. Det er to forskellige måder at gøre det samme på. Intel havde oprindeligt tænkt sig at bruge FMA4, mens AMD gik efter FMA3. Men underligt nok ombestemte begge parter sig, så det blev omvendt. Nu har AMD så overgivet sig og indført FMA3 alligevel, af kompatibilitetshensyn.


    I øvrigt er det sæt RAM du linker 2 x 2 GB. 2 x 4 GB ville være bedre IMO.

  • Forskellen mellem FX8350 og FX8320 er som du selv siger 500Mhz hastighed på kernen, ellers er de komplet ens.


    Her er nogle ram, som passer da de er lavprofil samtidig med at de OC rigtig godt


    link


    Du kan selv stramme timmings op uden problemer selv ved standard volt, det kan jeg i hvert fald.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak Ebo for hurtigt svar, det der med og timmings det må jeg lige lærer når jeg har fået stumperne ^^ hvormeget betyder de sidste 500hz når jeg gamer?


    Det er ikke nogen stor forskel, men det kan godt betyde lidt når spillet ellers ikke er GPU bottlenecked. Men du kan jo bare overclocke en 8320 til de samme clocks som en 8350 har.

  • EBO tjek de RAM jeg linker til, det kan være du har lyst til at prøve dem(Lav pris) - Sjællent man ser CL7 RAM snart, i hvert fald med en ok hastighed:)


    Sniper 1866mhz fik jeg ved en hurtig test til at køre 8-9-8 1800mhz, kan være der er lidt mere i dem - Jeg har ikke fået de andre endnu, som standart køre 1600mhz CL7-8-7, og det er ikke sikkert de er bedre, men jeg håber:)

  • En sidste ting jeg godt kunne tænke mig og få noget feedback på er cpukøler. Vand eller luft, jeg har ikke prøvet og installere dette før, da jeg kun har haft købt fabrikssamlet pc´er, og kan se at der er en hel del og vælge..
    ps jeg har valgt dette kabinet.. Fractal Design Define R4 Titanium Grey


    Ebo, de ram du linker til, er på 1866 MHz, men får jeg ik problemer med det bundkort jeg har valgt?

  • En sidste ting jeg godt kunne tænke mig og få noget feedback på er cpukøler. Vand eller luft, jeg har ikke prøvet og installere dette før, da jeg kun har haft købt fabrikssamlet pc´er, og kan se at der er en hel del og vælge..
    ps jeg har valgt dette kabinet.. Fractal Design Define R4 Titanium Grey


    Ebo, de ram du linker til, er på 1866 MHz, men får jeg ik problemer med det bundkort jeg har valgt?


    En god luftkøler er det bedste valg, mange vandkølinger er elendige, f.eks. dem fra Corsair, som folk ellers siger de er så glade for.


    Kanon Kabinet.


    Du får sikkert ikke problemer med hverken den RAM jeg, eller EBO linker til - Da EBO køre med netop de RAM han forslår i netop det bundkort. Men det er korrekt at MSI ikke just er kendt som de bedste bundkort, når det kommer til RAM.

  • Så bare at det bundkort jeg havde valgt ikke understøtede 1866MHz, så gik ud fra at jeg ville få problemer..?


    Det kan du ikke regne med, se f.eks. her: http://www.edbpriser.dk/bundko…of-gamers-id-5072509.aspx


    Der står at det bundkort kun understøtter 1600mhz RAM.. Det passer ikke... Det understøtter 1866mhz RAM fuldt ud, og kan køre op til 2400mhz til rammen. Jeg kørte 2133mhz med det bundkort uden problemer... Med overclockning kørte rammen op til 2250mhz stabilt, sikkert kun begrænset af rammens hastighed, og ikke bundkortet.


    Dog er MSI som sagt ikke kendt for at være specielt gode med hensyn til RAM.. Men når det køre fint hos EBO, så vil det sikkert også køre fint hos dig:)

  • Ved bios version J 19.9 der har du officiel understøttelse op til 2133Mhz ram, så det er intet problem.


    Jeg kan køre mine ram op på 2100Mhz med timmings 9-10-9-28-T2 ved standard 1.5 volt, uden nogen som helst problemer og der er helt sikkert mere i dem, det er alligevel 233Mhz over hvad de er rated til.
    Ved at hæve volt til 1.6/1.65/1.7 og lidt skruen så burde 2150-2200Mhz ligge indenfor mulighederne især ved de høje volt, om de så har godt af det i længere tid, er en helt anden sag.


    Min gode ven købte samme ram efter han så hvad jeg kunne presse ud af dem, da hans Corsair Vengance ikke kunne komme derop uden at blive ustabile og han kører samme timmings og hastighed som jeg gør tildaglig.


    Jeg kan næsten ikke tro at det skyldes at vi begge har været heldige og få nogle ramklodser med rigtig gode moduler på, da de er blevet købt hos forskellige forhandlere og med 3 måneders mellemrum. Dertil skal siges at vi begge har et rigtig godt airflow i vores kabinetter, så varme er intet problem for os.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Rigtig mange tak for hjælpen herinde fra, indtil videre, Jeg vil meget gerne trække lidt på jeres evner når jeg får samlet dyret. :D Det bliver til følgende spec.


    Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5



    XFX ProSeries Core Edition 550W PSU



    AMD FX-8320 8-Core Processor



    Fractal Design Define R4 Black Pearl



    Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM


    G.Skill SNIPER Series - Hukommelse - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM