Tilbudsdisplay i Restaurant (Remote)

  • Hej Tweakere.
    Længe siden.


    Jeg hjælper en restaurant i Søborg med at lave tilbud (billeder) til en skærm, der står i restauranten.
    Jeg laver billederne i Photoshop, smider jpg-filerne over på et USB stik. Og smider USB stikket i skærmen. Skærmen kan afspille billeder fra USB-stik..


    Det jeg vil høre jer om, er om der findes noget hardware hvor man kan uploadet billederne direkte til "skærmen" fra computeren via internettet. Så jeg evt. kunne gøre det hjemmefra, i stedet for at tage ned i restauranten, hver gang der er et nyt tilbud.


    Fjernsynet har de fleste standard stik.. HDMI, VGA og USB osv...


    Håber i kan hjælpe.


    På forhånd tak :)


    Mvh
    Chriz L

  • Du sætter altså USB stikket direkte ind i TV'et?
    For så kræver det nok at du skriver hvilket TV det er.


    Men hvis det er en computer kan du gøre det med et fjernstyringsprogram som TeamViewer, Chrome Remote Desktop og hvad der nu ellers findes af "remote desktop software".


    Hvis det var mig vil jeg købe en Raspberry Pi og et billigt kabinet til den, så kobler du internet til og HDMI til skærmen, så kan den sagtens styres hjemmefra, bruger meget tæt på intet strøm og har ingen støvfiltre der skal renses :)

  • Det er noget ala Raspberry Pi jeg er ude efter.
    Hvilket OS ville være smartest at køre på den? Kunne jo være smart hvis det hele foregik med FTP :)


    Edit:
    Kan man iøvrigt køre strøm fra TV'ets usb port til Raspberry Pi?

  • En Raspberry kan godt køre over USB stik, men kan ikke lige bekræfte om det vil virke i et TV, prøv at oplad en mobil fra det USB stik, for hvis det virker så burde det også virke til Raspberry :)


    Der er jo mange valg, du skal enten have fat i et mediacenter OS eller normalt Linux desktop.


    Jeg har OpenELEC på min sat til TV, den kan jeg styre med min mobil over LAN, men der er også en indstilling til fjernstyring, man kan endda styre det fra en browser. Du kan også prøve Xbian eller Raspbmc.
    Her er der en masse programmer til, men du vil nok bare bruge billedfremviser, ellers er der også danske netradioer, TV, vejrudsigt, osv.


    Ellers er der den standard Raspbian, som er næsten præcis som dit normale Linux build, her er jeg dog ikke sikker på hvilke programmer du skal bruge, ellers er der Raspberry forum eller på reddit hvor folk sikkert gerne vil hjælpe.


    redigering: og så kan du jo også give restaurantejerene adgang til at skifte billeder som de vil :)

  • Hehe.. Tak for svarerne :D Raspbian lyder som en udemærket idé :)


    Men det går ikke at de selv kan lægge billeder op da jeg laver pænt grafik, så der også står noget tekst osv :) Det kan de sgu ikke finde ud af.. De kan dårligt nok finde ud af at tænde skærmen :P


    Her er billederne jeg snakker om:
    [Blocked Image: http://fik-ret.com/tilbud/Tilbud-Selskabslokaler.jpg]


    [Blocked Image: http://fik-ret.com/tilbud/Tilbud-Brunch.jpg]


    [Blocked Image: http://fik-ret.com/tilbud/Tilbud-Peter-Pedal-Band.jpg]


    [Blocked Image: http://fik-ret.com/tilbud/Tilbud-Facebook.jpg]

  • Det kunne man også :)


    Mente mere at de kunne skifte tilbud som de nu synes, eller et eller andet.
    Men ja, det med nettet vil fungere meget fint, måske kan man skrive et script der starter en bestemt hjemmeside eller noget efter den er færdig med at boote, for hvis de slukker TV'et ryger strømmen jo.


    Men man skal nok altid sørge for at have et remote control klar, hvis nu noget går galt og de ringer efter hjælp, ellers kan de jo altid koble en mus og et keyboard til, det er næsten som Windows.

  • Jeg vil også tro at du vil kunne klare det med en rapberry pi. Her kan du give den strøm via USB, og så sætte den til at vise en hjemmeside når den er startet op. Denne hjemmeside kan du så styre hjemmefra.
    Hvis der går noget galt kan du fjernstyre din raspberry pi og rette det der nu skal rettes.


    Det eneste det kræver er at tv'et kan starte op direkte til en HDMI indgang.


    Alternativt er der flere andorid hdmi dongles på markedet som kan tilsluttes direkte til et HDMI stik som sikkert også vil kunne klare opgaven, Her har jeg dog ikke prøvet nogle af dem..


    /ask

  • Det lyder meget godt faktisk.. Tror faktisk fjernsynet starter på det input/source den var på da man slukkede det. :)
    Vil denne være idéel:



    Desværre er han blevet helt vildt glad for det ene fjernsyn han har.. Så nu vil han købe flere fjernsyn så der kan være nogle stykker rundt omkring :)


    (Skal jeg oprette et forum-indlæg for at spørge om hvilke skærme i kan anbefale til en billig pris?)

  • Var obs på at model A er uden Netværks NIC, det vil nok være rarest at kable den på netværket, da det vil give mindre problemer i forbindelse med at koble på netværket når du skal vise fra en hjemmeside. Den oprindelige model B er også kun med 256MB ram og her er 100Mbit NIC -> den vil du godt kunne nøjes med.


    /ask

  • Hvilket som helst 2GB SD-kort fungerer jo, men tror ikke du skal særlig langt under for at ramme grænsen "A minimum size of 2 GB SD card is required".


    Hvis du søger Raspberry Pi case på Ebay.co.uk så kommer der en masse, men forvent langsom fragt.
    Det hele burde være til at google :)


    Hvis du kan få en 256MB vil den også fungere, men de laves ikke mere. Måske kan man købe en brugt billigt.