Watercool HTSF2 LTX radiator

  • I min søgen efter så kold en computer, som muligt, er det blevet tid til at kigge nærmere på en radiator, fra producenten Watercool. Navnet lyder måske ikke så velkendt, men det er Watercool der står bag blandt andet HeatKiller køleblokkene, hvilket gerne skulle få en klokke til, at ringe, for dem med hang til vandkøling. Radiatoren her, er dog noget anderledes end de fleste andre radiatorer. Hvorfor kigger jeg nærmere på i denne test.

    Læs testen her: http://www.tweak.dk/review/Wat…SF2_LTX_radiator/1507/1/1

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2013/review/1507/tweak_dk_watercool_HTSF2_3x120_LTX_1.jpg]

  • fin test, men hvad var ambient T, de fleste ville sige at en 360 er nok til mere end et komponent, så jeg vil forslå at få fat op en gpu blok. derudover vil jeg gerne have et par billeder af systemet og vandkølingsystemet.
    //PWE

  • fin test, men hvad var ambient T, de fleste ville sige at en 360 er nok til mere end et komponent, så jeg vil forslå at få fat op en gpu blok. derudover vil jeg gerne have et par billeder af systemet og vandkølingsystemet.
    //PWE

    Hej,


    Min rumtemperatur ligger på 22grader (det bliver for eftertiden skrevet ind i beskrivelsen af systemet), så kan du selv lige regne ambient ud :-) Generelt er en 360 radiator nok til både CPU og GPU. Men jeg ved, af erfaring, at når vi er oppe på de frekvenser (5,0GHz og højere), så kommer det til at halte lidt, og derfor tager jeg ikke en GPU blok med. Men vi er i gang med, at fremskaffe GPU blokke, så de også kan blive testet. Der vil jeg dog ikke gå længere end til 4,5GHz på CPU (det er den mest normale frekvens gamere bruger på disse CPU'er), men så vil grafikkortet til gengæld komme på prøve.


    Grunden til jeg aimer efter gamer segmentet er, at vandkøling bliver mere og mere udbredt, også blandt gamere, så det er det der er mest idé i, og det der er mest retvisende. Jeg ville dog sagtens kunne lave noget med extreme overclocking, da jeg har en CPU der kan rende 5,6GHz, med den rette mængde vand, men segmentet ville her, blive alt for lille, og idéen med disse tests ville ligesom dø lidt.


    Kan du følge min tanke? :-)


    Og billeder af systemet kommer, når jeg får et passende kabinet. Jeg har PT. radiatoren til at sidde udenfor kabinettet, på nogle beslag. Så der vil komme en lettere omfattende opdatering med nye temperaturer, når jeg får nyt kabinet, der er bedre egnet til vandkøling :rolleyes:


    Og tak for rosen :9xo