XFX Radeon HD 7870 Black Edition OC

  • I dag er det tid til at tage et kig på endnu et grafikkort. Der er tale om et grafikkort fra AMD produceret af XFX. Nærmere bestemt AMDs Radeon HD7870. Kortet kommer med 2GB RAM og en lækker køleløsning fra XFX. Hastighederne er 1.050 MHz for GPU og 5 GHz for RAM. GPUen er derfor overclocket en fin del!



    Læs testen her: http://www.tweak.dk/review/XFX…Black_Edition_OC/1482/1/1




    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2013/review/1482/xfx_r7870be_oc_10.jpg]

  • Er ked af at sige det men dette er altså ikke det hurtigste kort i klassen, det er 7870XT der er det hurtigste da det er baseret på samme GPU type some 79xx serien og faktisk er mere eller mindre lige så hurtigt som 7950, men ellers fin test ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • jeg har lige skimmet testen igennem, og jeg synes ikke jeg kan finde at der står at det er det hurtigste kort i klassen


    det er rigtigt at det ikke benytter en Tahiti grafik chip og at det derfor har færre shader units


    kortet her er så clocket længere op end GHz versionen, så på ren ydelse er der ikke så stor en forskel

  • Er ked af at sige det men dette er altså ikke det hurtigste kort i klassen, det er 7870XT der er det hurtigste da det er baseret på samme GPU type some 79xx serien og faktisk er mere eller mindre lige så hurtigt som 7950, men ellers fin test ;)


    bid mærke i Black Edition OC

  • Pinky tak, og nej du har ret, jeg sys bare der stod det er "DET hurtigste" men der står jo rent faktisk, et af de hurtigste, det min fejl :)
    Men dette er nu kun en pitcairn og ikke en tahiti :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM