Strømforsyning

  • Hej
    Jeg har fundet ud af min strømforsyning ikke er stor nok til min nye computer.
    Det er en Core I5 3570K, 32 gb ram, 2 x 1TB sata, 1 x SSD, 1 x Bluray og 2 x 7970 (CF).
    Hvilken strømforsyning kan I anbefale?
    Den skal være 80 plus certificeret, men kan ikke finde ud af om jeg skal have en bronze, sølv, guld eller platinium, altså om de højeste certificerede er de ekstra penge værd.
    /Kim

  • 80+ bronze er generelt fint nok. De højere niveauer kan man selvfølgelig spare lidt småpenge på elregningen med, og potentielt give en anelse mindre støj, men forskellen er ret lille.


    Til dit system kan en god 750W strømforsyning formentlig gøre det. Hvis du vil køre folding døgnet rundt eller på anden vis virkelig torturere dit system kan du måske med fordel tage en 850W strømforsyning i stedet.


    XFX har en god semi-modulær 80+ bronze 750W strømforsyning.
    Den samme fås også på 850W, men der kan man lige så godt tage 80+ silver-versionen, der koster næsten det samme.

  • XFX er udmærkede når det gælder strømforsyninger. Deres strømforsyninger er fremstillet af Seasonic, den mest anerkendte producent. Corsairs bedre strømforsyninger er også fremstillet af Seasonic, mens CWT står for nogle af deres billigere modeller (GS, CX og VS-serierne).


    De to du linker er således ret nært beslægtede. Indmaden i Corsair TX850 v2 er præcis den samme som i XFX Core Edition PRO850W, som er "lillebror" til XFX ProSeries XXX Silver Semi-Modular 850W (fik jeg det hele med?).


    Quote

    when we open the TX850 V2 we immediately recognize that the power supply we are working with today is the Seasonic SS-850AT that was used by XFX for the Core Edition 850W power supply. This unit is again almost identical to that XFX unit save for a few readily apparent variations such as the fan, heatsink colors, and the PCB color.


    I dette tilfælde er storebror semi-modulær og med højere effektivitet, så når den tilmed koster en anelse mindre er der vist ingen tvivl om hvad der bedst kan betale sig.