Grafik driver lukker ned under spil

  • Mit 5850 er en smule underligt. Nogle gange når jeg spiller eksempelvis LoL, WoT, BF3 og MW3 lukker skærmdriveren simpelthen bare ned? Mine skærme går i sort og blinker 2 sekunder og så er jeg tilbage i spillet, det fryser kun mens skærmen blinker ellers kan jeg bare spille videre. Det tager lige 5 sekunder før det er genoprettet.
    Youtube video'er stopper med at spille og jeg bliver nød til at lukke fanerne ned for at få det til at køre igen. Den er kun kommet med fejlmeddelsen at det var skærmdriveren 1 gang, men der sker det samme hver gang så jeg går bare ud fra det er skærm driveren.


    Jeg kører med den nyeste 13.1 og har også prøvet med den ældre 12.3(tror jeg) ingen ændring. Det sker ikke særlig tit maks 3 gange på en aften og nogle gange slet ikke.


    Grafikkortet bliver maks 75 grader og cpuen ligger på lige knap 60. Delende er købt fra lager salg her på tweak så de har ikke været i brug i mere end 3-4 måneder.
    Jeg har en sekundær skærm som ikke står i min signatur som er en gammel hp l2245 som kører 1440*900. Der er for det meste bare chrome der kører på den sekundære skærm måske en film eller netflix, mens min 27" bliver brugt til gaming, tit samtidig.


    Umiddelbart håber jeg det er grafikkortet den er gal med da jeg har planer om at udskifte det om et par måneder anyways.


    Alt hjælp er velkommen jeg har ikke den store lyst til at gendanne min pc men hvis det vil fixe problemet skal det da gøres. Ellers tager jeg alle tips og tricks til mig :)


    Har prøvet forskellige drivers(13.1 og 12.3) og reset bios.


    EDIT har nu smidt min sekundære skærm i signatur

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • "Nogle gange når jeg spiller eksempelvis LoL, WoT, BF3 og MW3 lukker skærmdriveren simpelthen bare ned?"


    Det tyder på grafikkortet bliver overvarmt, eller strømforsyningen ikke kan trække det.




    "Youtube video'er stopper med at spille"


    Det tyder på RAM fejl, eller driver problem.




    Pil siden af dit kabinet, så det er åbent - Så er du sikker på der er frisk luft til grafikkortet.


    Se om det løser det, hvis det gør - Så er problemer varme.


    Hvis det ikke løser det, så hent en nyere driver fra http://www.AMD.com eller en ældre ude på nettet et sted.


    Se om det løser det, hvis ikke - Så prøv at sætte ram hastigheden ned(Jeg tror nu ikke det er det.)




    mvh.

  • der var også anden mulighed sæt dit grafikkort ned hastighed med 60mhz på gpu
    og 100mhz på ram gøres i amd controlcenter

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • 75 grader på grafikkortet er da ret lavt? Syntes da folk siger selv 80 grader er helt iorden?


    Har lige smidt min psu ind det er en epsilon 700watt 80+ certificeret så den burde da sagtens kunne trække mit system?


    Prøver lige at smide grafikkortet lidt ned i hastighed og ser om det hjælper :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • 75 grader på grafikkortet er da ret lavt? Syntes da folk siger selv 80 grader er helt iorden?


    Har lige smidt min psu ind det er en epsilon 700watt 80+ certificeret så den burde da sagtens kunne trække mit system?


    Prøver lige at smide grafikkortet lidt ned i hastighed og ser om det hjælper :)


    hmm 75grader synes jeg er rimelig varmt, men oki mit GTX 680 selv med oc blir slet ik så varm men os nyere, men prøv at køre køleren ren det gir lidt temp..


    alså om din Epsilon bare er 80+ er jo bare certiferet ik andet vil så 100gang hellere ha en psu som bare var Bronze en intet af Bronze, Silver, Gold el. Platinum da, og nu kender jeg heller ik lige Epsilon som mærke har faktisk aldrig hørt om det 8|

  • Producenten af hans strømforsyning er FSP, som er et rimeligt fornuftigt mærke, de laver strømforsyninger for mange andre producenter også, så de ved bestemt godt hvordan man gør. Dermed ikke sagt at problemet IKKE ligger i hans PSU, bare at PSU fabrikanten er rimeligt fornuftig.


    Med hensyn til 80 plus certificeringen, så ligger rating systemet rigtigt nok "intet", bronze, silver, gold osv., men 80plus rating siger nu heller ikke meget om strømforsyningens kvalitet, kun om hvor effektiv strømforsyningen er.


    Med den slags problemer ville jeg (som altid) starte med at frakoble alt fra computeren som ikke er absolut nødvendigt, for på den måde at reducere antallet af potentielle fejlkilder.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • 75 grader på grafikkortet er da ret lavt? Syntes da folk siger selv 80 grader er helt iorden?


    Har lige smidt min psu ind det er en epsilon 700watt 80+ certificeret så den burde da sagtens kunne trække mit system?


    Prøver lige at smide grafikkortet lidt ned i hastighed og ser om det hjælper :)


    Det handler ikke om det er en 700watt - Det handler om ampere i 12volt, og der har din kun 18 ampere pr. rail. Men det behøver ikke være problemet, har lige læst er review, hvor de skriver dens 12volt oven i det ikke er særligt stabil - Men jeg kender ikke selv strømforsyningen: http://xsreviews.co.uk/reviews…y-units/fsp-epsilon-700w/


    Du bør pille siden af kabinettet, ikke sætte hastigheden ned på grafikkortet - Varmen kommer jo nødvendigvis ikke alene fra grafikkortet.




    Så beskeden er stadigt:


    Pil siden af dit kabinet, så det er åbent - Så er du sikker på der er frisk luft til grafikkortet.


    Se om det løser det, hvis det gør - Så er problemer varme.


    Hvis det ikke løser det, så hent en nyere driver fra http://www.AMD.com eller en ældre ude på nettet et sted.


    Se om det løser det, hvis ikke - Så prøv at sætte ram hastigheden ned(Jeg tror nu ikke det er det.)


    Og til sidst kan du jo prøve en strømforsyning på mindst 30 ampere i 12volt pr. rail - Så mangler du ikke strøm i hvert fald.(Det er lige meget om den er 400watt eller hvor mange watt den er - bare den har mindst 30 ampere i 12 volt pr. rail.)

  • hvis der lavet biosmod på det 5850, skal hastigheden sættes ned på gpu og ram.
    kunne jo være kablerne og stik til graffikkortet,skulles checkes,stikken op med dem og igen nogle gange, på graffikkortet
    kunne tyde en periodisk fejl

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Jeg har prøvet at smide gpu'en en tak ned og iaften har der altså ikke været noget endnu.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Driveren failede 1 gang igår. Idag hvor jeg har haft fri og spillet en masse Path of Exile har der ikke været noget indtil videre. OG det har været med mit grafikkort downclocket en smule. Syntes det tyder på at grafikkortet er en smule underligt. Eller måske psu'en der ikke er stabil nok. Men selv der i review'et siger han at det kun er lidt ustabilt og det er jo ikke ligefrem fordi mit grafikkort er det vildeste, så syntes stadig det virker underligt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb