gfx summer...

  • har lige bygget min egen pc med følgende specs:


    AMD phenon x4 965 BE


    Asrock 970 extreme3


    8gb corsair ram.


    OCZ stealthxstream 2 750w.


    HIS iceq x2 7970 3gb ghz edition.


    Selve systemet fungerer rigtig godt og har generelt en rigtig god oplevelse ved at bruge maskinen.


    Dog når jeg går ind og spiller, f.eks. bf3 eller metro2033, som er de eneste jeg lige har prøvet, udgiver grafikkortet en hvinende, summende lyd. hvis jeg alt,tab og kommer på skrivebordet forsvinder denne summen, og begynder igen så snart jeg rammer spillet.


    Grafikkortet er ikke 24 timer gammelt.


    nogle ideer til hvad jeg skal gøre for at fjerne det.. Lyden overdøver lige akkurat blæserne nok til at jeg kan høre det og det går mig ærligt talt lidt på at et kort som ikke er helt billigt gør dette..



    Mvh Lasse Jensen

  • Kunne godt lyde som om du har et tilfælde af coil whine og hvis det er det, er der kun en ting du kan gøre ved det, kontakt amd.


    Der er dog også andre ting du kan gøre ved det, men det kommer meget and på om du vil bruge penge på en ny psu, gpu eller et bundkort og det ender sku nok i et stort gæt værk :/


    Video: http://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • tak for svaret jesper

    taget i betragtning af at hele pc er sprit ny.. så er jeg ikke meget for at skifte mere ud på den :D

    men hvis det er HIS der "laver" kortet er det så dem jeg skal kontakte, eller er det amd.. Ligeledes, hvis det viser sig at være en fejl på kortet, er det så ikke leverandører, altså hvor jeg har købt kortet der skal tage det retur?

    Mvh Lasse...

  • men hvis det er HIS der "laver" kortet er det så dem jeg skal kontakte, eller er det amd.. Ligeledes, hvis det viser sig at være en fejl på kortet, er det så ikke leverandører, altså hvor jeg har købt kortet der skal tage det retur?


    Hvis jeg husker korrekt, så bliver der sagt i den video at de ikke bytter på grund af coil whine, medmindre at det er virkelig meget.


    Er det alle spil hvor du får det i? På mine 5870 får jeg det især i title screens og lignende, men in-game er der ikke noget som ikke bliver overdøvet af blæsere.

  • Uanset hvad, er det vel en fejl i graffikkortet så der gælder de 2 års reklamations ret vel?


    ellers er der jo 14 dages returret, medmindre der er blevet skrevet under på andet. Og det er selvfølgelig ved forhandleren.

  • Jo men problemet er at coil whine også kan opstå pga. psu eller bundkort, så det er ikke altid grafikkortet skyld ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB