Indlæg af bubix

    Hey Dave.


    Det ser super ud.. Tusind tak for linkene.. Jeg prøver at kigge lidt på dem...


    Mht MB, har jeg tallene fra waoo speedtest... der står der Mbps.
    Så håber bare en ny router kan fordele kraften lidt bedre.


    Endnu engang... tusind tak for hjælpen..


    - Lasse

    Hey.. beklager det sene svar.


    1. Selve afstanden er ikke mere end måske 15-20 meter i diameter. (indendørs) Vores fælles rum er ikke særlig stort. den afstand dækker dog også vores udendørs teresse. Hytten er lavet af træ, uden nogen form for reel isolering eller metaller i vejen.
    Afstanden som vores nuværende har, dækker egentlig tilpas. Det er mere selve opkoblingen der er problemet.
    2. Vores nuværende hastighed målt over trådløs er på ca 12mb DL og 50 UL..
    har ikke mulighed for at teste på kabel og heller ikke mulighed for at øge hastigheden.
    3. budgettet tænker jeg ligger på max 1500,- kr. Så tænker ikke at de erhvervsløsninger i nævner er så relevante :D
    4. Den nuværende router er en netgear jwnr2000v1..
    5. tror egentlig at vi søger det bedste til prisen. Vi har ikke verdens største budget, men vi oplever en del ustabilitet med den nuværende.


    Håber det giver lidt mere guf at arbejde med :D


    - Lasse

    Hey med jer...


    Sidder i missions område, hvor vores nuværende router for det første ikke tillader alle at komme på, og for det andet er rækkevidden ret sølle..
    Så leder efter en ny som erstatning.
    Men det er ret længe siden jeg sidst satte mig ind i det så ville høre hvad i havde af tanker..
    Vi kommer til at være op til 6 personer på af gangen, med alt hvad der så ligger under der, pc, telefoner, streaminger(flere af gangen) ps4.. Så der kommer til at være en hav af enheder.


    Hastigheden er ikke verdens hurtigste så den hastighed der er skulle gerne kunne udnyttes...


    Hvad har i af tanker til det?


    Go søndag..


    - Lasse

    Hey. Skal bruge jeres hjælp igen.


    Satte en ekstra skærm til min pc igår, men pludselig kommer der ingen billeder på nogen af skærmene og pc'en lukker sig selv efter nogle minutter..


    Der kommer ingen bilos skærm eller logon eller noget. Ikke engang en fejlmelding. Hva forårsager dette? Har selfølgelig prøvet at gå tilbage til en skærm, med både hdmi og dvi, på 2 forskellige skærme men stadig ingen resultat.


    Er det bundkort eller gfx?
    Eller er det måske bare nogle løse forbindelser?


    Mvh Lasse

    Hey..


    Jeg overvejer at opgradere min lidt ældre macbook pro fra nok omkring 2010.


    Der sidder en core 2 duo 2,53 ghz cpu i med et 9400m gpu.. ikke det vilde..


    Ram sidder der kun 2 gb af.



    Så mit spørgsmål er, skal jeg opgradere den med en crucial mx100 ssd + 8gb ram eller vil det være penge ud af vinduet?


    Jeg vil primært bruge den til lette arbejdsopgaver, men ellers gerne indspille musik igennem garageband.



    hvad er jeres tanker?



    Hilsen lasse

    det er nogle konge svar, og ja, jeg er meget bange for ikke at få det bedste :D

    Jeg tror jeg venter med bundkortet, og istedet køber endnu en ssd, så jeg har plads til de sidste spil på den. så vil jeg lege lidt med de overclocks som du nævner Dnope.

    så nu er jeg bare tvivl om køleren kan være der.. det finder jeg vel ud af på den hårde måde :D


    Mega tak for hjælpen og God dag derude :D

    :9xo

    Det kan godt være Intel er lidt foran hist og her, men det er ikke nok til at det giver mening at smide et fint brugbart bundkort ud for at skifte.


    Penge mæssigt er der råd til at skrotte bundkortet til fordel for et nyere AMD eller Intel kort. Og da processorerne koster det samme er det ikke det der afgører det.
    Men selfølgelig, hvis jeg kan spare penge på bundkort ved at fortsætte med det jeg har, er det jo heller ikke dårligt..
    Jeg syntes bare jeg har læst at 970 extreme3 mangler nogle power phase når det kommer til overclock, som gør at jeg ikke vil kunne overclocke fx8350 mere end til 4.5 ghz. hvilket dog måske i sig selv vel også er fint nok til spil og musik indspilning.


    Dog må jeg sige, at jeg tror jeg vælger at beholde mit nuværende bundkort, som i anbefaler,
    til jeg finder et godt tilbud på et sabertooth kort på et eller andet tidspunkt.
    Og så vælger jeg nok den luftkøler som Dnope linker til.



    Det program som du linker til Dnope, hvad bruges det ??

    ps. det er nogle rigtige gode argumenter i kommer med, mere end hvad jeg har kunne finde andre steder på diverse sider, så Thumbs up for det :thumbsup:

    årghh.. jeg mangler stadig mit hjernedøde argument.. anywho...


    jeg syntes det lyder fint med haswell, men jeg ved også at det der kommer, allerede er forældet.. jeg forventer at min pc skal holde 2-3 år på dette setup, og efter min mening tror jeg det ikke vil give mig noget at vente.


    Men hvis pci 3 ikke er noget jeg skal bekymre mig om burde jeg så ikke kunne "nøjes" med 990fx r.2.0 ?
    Hvad jeg kan forstå så vil det i denne situation måske give mere mening af fokuser hvilket board jeg vil have at køre processoren på og så vælge ud fra det, da ydelsen på processorne vil "være det samme"??


    Jeg kan desuden forstå at der ikke er mange spil der bruger mere end 4 kerner, men det kommer der vel? Er det ikke noget med at PS4 vil være med flere kerner end 4? hvilket vel må betyde at spil i fremtiden vil komme til at køre på flere kerner end 4?


    Hvis jeg nu vil køre GFX i sli funktion så skal jeg vel også have et bundkort der trækker det bedst som DNope siger.


    Kan vel hurtigt nævne de resterende dele i setupet:
    SSD: kingston v300
    GFX: HIS 7970 3gb iceq x2 Ghz edition.
    PT MOBO: 970 extreme 3 asrock
    PT cpu: phenom 965 be.
    en ocz silent et eller andet 750w.
    Ram: Kingston 8gb HyperX 2133hz(tror jeg frekvensen er.. noget deroppe omkring)
    Dette er ting som allerede er købt, men føler min processor halter.


    Så ud fra det skal jeg vel have det bedste bundkort og så vælge processor ud fra det?


    har så djævelsk mange tanker om dette.. Forstyrrer nattesøvnen :D


    Mvh Lasse :thumbsup:

    Hey svende.

    Jeg ved der florerer en masse omkring dette på diverse sider, men jeg er stadig mega i tvivl.. læste ydelses forskel på amd og intel cpu
    og fandt ud af at folk herinde har rimelig godt forstand på dette...

    Mit spørgsmål er som følger:

    Jeg står imellem et asus sabertooth 990fx r2.0 / Crosshair v formula Z bundkort, samt en AMD fx8350

    eller

    ASUS P8Z77-V / ASUS SABERTOOTH Z77 med en Intel 3570k.

    Begge setups bliver med en coolermaster 212 cpu cooler.

    Jeg vil primært bruge det til spil, men der kommer nok også noget musik indspilning på hjemme niveau.

    Jeg er i vildrede om hvad jeg skal vælge.. Setups koster næsten det samme, afhængigt af hvilket kort jeg vælger.

    Jeg regner med at lave noget overclock men er ikke ekspert på dette område endnu..

    GPU er et HIS iceq x2 ghz edition 7970 3 gb.


    Håber i kan komme med hjernedøde argumenter så man overhovedet ikke er tvivl :D

    God påske

    Lasse

    tak for svaret jesper

    taget i betragtning af at hele pc er sprit ny.. så er jeg ikke meget for at skifte mere ud på den :D

    men hvis det er HIS der "laver" kortet er det så dem jeg skal kontakte, eller er det amd.. Ligeledes, hvis det viser sig at være en fejl på kortet, er det så ikke leverandører, altså hvor jeg har købt kortet der skal tage det retur?

    Mvh Lasse...

    har lige bygget min egen pc med følgende specs:


    AMD phenon x4 965 BE


    Asrock 970 extreme3


    8gb corsair ram.


    OCZ stealthxstream 2 750w.


    HIS iceq x2 7970 3gb ghz edition.


    Selve systemet fungerer rigtig godt og har generelt en rigtig god oplevelse ved at bruge maskinen.


    Dog når jeg går ind og spiller, f.eks. bf3 eller metro2033, som er de eneste jeg lige har prøvet, udgiver grafikkortet en hvinende, summende lyd. hvis jeg alt,tab og kommer på skrivebordet forsvinder denne summen, og begynder igen så snart jeg rammer spillet.


    Grafikkortet er ikke 24 timer gammelt.


    nogle ideer til hvad jeg skal gøre for at fjerne det.. Lyden overdøver lige akkurat blæserne nok til at jeg kan høre det og det går mig ærligt talt lidt på at et kort som ikke er helt billigt gør dette..



    Mvh Lasse Jensen

    Sælger min lækre dell studio xps
    SPECS:
    cpu: i7 920 2,66 ghz, aldrig overclocket
    Ram: 6 gb
    HDD: 640 gb
    GFX: 6770 1gb xfx , købt d. 07.05.12, altså stadig under garantien. heller ikke overclocket.
    windows medfølger IKKE!!
    Hbo over: 3500
    sælges grundet køb af bærbar

    Hej svende.


    Jeg er ved at opgradere den stationære.


    Problemet er at det bundkort jeg vil opgradere udfra er en dell x58 1366 socket..
    Det betyder at jeg "hænger" på min nuværende i7 920 processor, og bundkort.
    Dell bundkortet er et: R849J



    Grundet til at jeg gerne vil have nyt er at bundkortet ikke er særlig stort og det kan ikke huse de ting jeg gerne vil smide i det..



    Men jeg ved også at processoren er ganske udemærket og jeg vil højst tænkeligt ikke få en mærkværdigt bedre processor, ud over opgraderings muligheder...



    Men hvad skal jeg tage for en i7 920 ca, 3 år gammel og medfølgende bundkort: R849J ca 3 år..??



    Hill Lasse