Grafikkort Media Center

  • Hej
    J
    eg er ved at stykke mig nogle media centre sammen.
    Det er alle sammen Core I5 Sandy bridge med SSD og 8 gb ram.
    Jeg mangler et grafikkort.
    Af krav skal det have HDMI og understøtte 3d (hdmi 1.4a).
    Og så skal det være Low profile.
    Jeg har fundet nogle forskellige kort med både radeon 7450 og 6450/6550. Vinder jeg noget ved at ofre de sidste 120-150 kr. på at få et 7450?
    mvh
    Kim

  • Er der nogen speciel grund til at du ikke kan "nøjes" med det grafik der er i cpuen?
    Hvis denne artikel(link) er troværdig, så understøtter grafikdelen der også 3D og hdmi 1.4.


    I forhold til de grafikkort du har kigget på, så er der vidst ikke den store forskel på de kort, ud fra hvad jeg hurtigt har været i stand til at google mig til, er radeon 7450 baseret på samme chip som 6450.
    Eftersom du anvender sandy bridge, antager jeg at du har noget gammel hardware du vil genanvende? Hvis ikke skulle du kigge på en ivy bridge i stedet.


    EDIT: Har du i øvrigt gjort dig nogle tanker om hvilken software der skal køres på de maskiner?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg bruger selv cpu'en indbyggede grafikdel på min Sandy i3 og det virker helt uden problemer.. Den bitstreamer også HD lyd via hdmi..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2