Barebone med PCI

  • Jeg har virkelig svært ved og finde et bundkort med PCI, er der nogen som kun guide mig lidt i den rigtige retning? (Jeg har ikke mulighed for at bruge PCIe til PCI konverter). Det må rigtigt gerne være en barebone factor altså noget ala mini-ITX.

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet en gang, sidst af Jaiz ().

  • Tør man spørge hvad maskinen skal bruges til? normalt er PCI-X noget man kun ser på server bundkort, så du skal nok prøve at kigge efter et bundkort beregnet til det formål.


    Hvis vi skal prøve at hjælpe dig, vil det ikke være en skidt ide hvis du kunne fortælle os om hvad der er i den maskine.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det min fejl der skulle have stået PCI :)


    Grunden til jeg har behov for en PCI port istedet for PCI-E er at mit lydkort kun er PCI medmindre jeg vil betale 500$ for en PCI-E Upgrade som ikke gir mig noget udover det passer i et PCI-E slot og det synes jeg er lidt spild af penge :)

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Okay, så hvis vi regner med at det er til din nuværende platform(i7-2700K CPU), så kan det slet ikke lade sig gøre, Intel har for længst fjernet alt hvad der hedder native PCI support fra deres nyere chipsæt. Det betyder at selv hvis et bundkort har PCI slots, så er det via en PCIe til PCI bro.


    Eftersom det kun er Intel der leverer chipsets til din platform, er du desværre SOL.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det min fejl der skulle have stået PCI :)


    Grunden til jeg har behov for en PCI port istedet for PCI-E er at mit lydkort kun er PCI medmindre jeg vil betale 500$ for en PCI-E Upgrade som ikke gir mig noget udover det passer i et PCI-E slot og det synes jeg er lidt spild af penge :)




    Hvis du snakker om et ganske normalt lydkort(Ikke til lyd studio og ligende, i +2000kr. klassen) - Så brug det onboard lydkort, de plejer at gi' ok lyd i dag, eller køb et andet lydkort.

  • Hvis du snakker om et ganske normalt lydkort(Ikke til lyd studio og ligende, i +2000kr. klassen) - Så brug det onboard lydkort, de plejer at gi' ok lyd i dag, eller køb et andet lydkort.

    Det kan også være pga. et anlæg han slutter til.... onboard lydkort har som regel problemer med større lydanlæg


    Nu bliver der ikke skrevet hvad for et lydkort det er, men mit umiddelbare bud er også at få sparet sammen til et nyt kort, de koster immervæk ikke 500 dollars medmindre man er ekstremt audiofil.


    men du kan prøve at se hvor godt det fungerer med onboard. så længe det ikke skal være sindssygt højt eller et stort anlæg det skal sluttes til går det nok.
    For langt de fleste x.1 højttalersystemer er onboard rigeligt, men med forstærkere og store højttalere skal du over i noget ordentligt...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • http://www.beaglesoft.com/pcie2pci.htm
    ved ikke om du kan bruge det, men er da en mulighed alt efter hvor stort dit lydkort er.


    Ellers så kig evt på noget Matx, det er lidt større en ITX, men du kan stadig få nogle ok små kabinetter =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW