Flash disc til torrentbrug?

  • Halløjsa folkens. Det står sådan til at jeg har ønsket mig en ekstern harddisk i julegave til min NAS server, som skal bruges udelukkende til torrents. Kravene var minimum 1TB og USB 3.0.


    Nu har jeg så fået en WD Elements flash disc på 1 tb, men jeg har et par kammerater som siger at flash diske dør alt for hurtigt, hvis man bruger dem udelukkende til torrents 24/7.


    Så mit spørgsmål er, skal jeg få den byttet til en spindel harddisk, eller er det bare en myte det med at flash diske dør hurtigt med den stress der kommer på disken fra torrents?


    Håber i kan hjælpe :)

  • Ja det skal du ved min søde grød gøre med det samme - Flash hukommelse dør for et godt ord ved alt der hedder gentagene læse og skrivninger. Kernen i torrent teknologien.


    Så få den byttet til en harddisk med spindel med det samme.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Errr... WD laver normalt ikke NAND flash diske i elements serien, 1TB ville sandsynligvis også være absurdt dyrt, så ærligt talt så tror jeg det er en almindelig harddisk allerede.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du' sgu da også helt vågen, RTM. Jeg havde helt overset størrelsen på den disk 8| :pinch:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |