Asetek Waterchill -- kan det stadig bruges til noget?

  • Hej Tweakers


    Da jeg i fordumstid var interesseret i at vandkøle og overclocke computere, anskaffede jeg mig et Asetek Waterchill set (link) til min Intel Pentium 4 maskine. Sidenhen solgte jeg computeren til en ven, og i den anledning pillede jeg vandkølingen ud igen, da han ikke var interesseret i det vedligehold der fulgte med.


    Siden da har jeg haft vandkølingssættet liggende, da jeg ikke nænner at smide det ud. Det kostede trods at omkring 3000 som nyt, og jeg forestiller mig, at det stadig må kunne bruges, omend delvist.


    Jeg har dog ikke fulgt udviklingen i hardware siden 2006-2007, og har derfor ikke selv indblik i hvorvidt dette egentlig også er tilfældet. Så jeg tænkte, at I måtte vide det! -- er det noget I kan hjælpe mig med at svare på?


    Disclaimer: Jeg har førhen prøvet at sælge sættet her på siden (uden midstepris, jeg vil bare gerne af med det), men uden held. Dermed, hvis der er nogen, der er interesserede i det, må I råbe op, så finder vi ud af noget :-) Hvis det viser sig at være helt ubrugeligt ryger det på lossepladsen næste gang jeg tager en tur.


    /Bullfaegter



    Edit: Forresten! Bruger man stadig SuperPi (link) til at teste hvor hurtig ens CPU kan løbe? Så vidt jeg husker kom min computer ned på 32 sek. for 1M decimaler, det er med garanti helt håbløst i dag :razz:

  • Det kan da stadig bruges til lidt :) Men hvor meget havde du regnet med at det skulle koste hvis man nu skulle hente det ? :D Her i denne juletid er det jo ikke penge det flyder med :D

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Det kan da stadig bruges til lidt :) Men hvor meget havde du regnet med at det skulle koste hvis man nu skulle hente det ? :D Her i denne juletid er det jo ikke penge det flyder med :D


    Jeg havde egentlig ikke tænkte mig at det skulle koste noget. Jeg har som skrevet forsøgt at sælge det à to omgange -- uden held. Så nu er jeg mest interesseret i at finde nogen, der kan bruge det :-)

  • Og den befinder sig i kbh ? :) Det er lidt træls, da jeg ikke gider at køre til Sjælland, fra Århus, for at hente den :)


    Men hvis vi kan lave en aftale om at du får noget for besværet med at sende den, og porto på den. er det så noget der kan lade sig gøre ? :)

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Jeg vil da gerne smide lidt penge efter det hvis du vil sende, er sikker på knægten på 9 vil synes det er fedt hvis han fik vandkøling på sin e6750 :-D
    Det må da være noget sådan en purk kan blære sig med over for vennerne lol

    I5 2500K
    ASRock Z68 Extreme3 Gen 3
    2x4GB G-Skill Ripjaws X 2133
    Sapphire 6950 2Gb @ 6970+
    2 x Raptor 150GB @ raid 0
    2 x 1 TB Samsung
    Corsair Carbide 500R White
    Corsair HX 520

  • Hej folkens!


    Jeg er ked af, at jeg glemte alt om denne tråd - sorry!


    klovnemanden:


    Den befinder sig (stadig) på Frederiksberg C. Da du var først om budet er den din, hvis du stadig er interesseret. Jeg kan godt smide den af sted med posten, men du kommer til at dække porto'en 8)


    Endnu en gang, jeg er ked af min AWOL.


    /Bullfaegter