Opgradering af grafikkort

  • Dnope jeg vil nu ikke på nogen måde mene at jeg ved alt inde for området. Men når alle de test jeg finder viser det så må jeg ærligt sige at jeg tror mere på deres måle metoder og deres tal end 1 person som siger at alle andre test er forkerte. Jeg kan ikke se hvorfor flere sider skulle bruge tid på at lave tests som man ikke kan bruge til noget.


    Fair nok, men nu havde jeg altså lagt en reference tidlingere, der er bare ikke nogen som gider læse det:-P Jeg tror selvfølge det er fordi at de patu vil ha' at et GTX660TI skal være et godt grafikkort - Her er referencen: http://techreport.com/review/2…e-gtx-670-graphics-card/5 og her er tråden som kun handler om den reference GTX680 vs. HD7970 - Her er målt med den rigtige målemetode, ms mellem hver frame:)




    LeetDonkey: Så du mener det er ok, at spillet kun køre flydende i 99% af tiden? Men det er også ligegyldigt 16,7ms fortæller jo ikke noget om lag, så det har intet med 99% af tiden at gøre, det er bare en intet sigende måling, da det er ligegyldigt om kortet overskrider 16,7ms, det kan man jo ikke se. Du har stadigt ikke sat dig ind i hvad betydning det har med ms imellem hver frame, eller kan ikke li' måle resultaterne:)


    Bortset fra det, synes jeg da at det er vigtigt der slet ikke er lag, og ikke kun at det er lagfrit i 99% af tiden.


  • LeetDonkey: Så du mener det er ok, at spillet kun køre flydende i 99% af tiden? Men det er også ligegyldigt 16,7ms fortæller jo ikke noget om lag, så det har intet med 99% af tiden at gøre, det er bare en intet sigende måling, da det er ligegyldigt om kortet overskrider 16,7ms, det kan man jo ikke se. Du har stadigt ikke sat dig ind i hvad betydning det har med ms imellem hver frame, eller kan ikke li' måle resultaterne:)


    Bortset fra det, synes jeg da at det er vigtigt der slet ikke er lag, og ikke kun at det er lagfrit i 99% af tiden.

    De tager 99% for at filtrere måleanomalier fra, hvis de foretog 100 af de samme tests ville resultatet ændre sig en lille smule fra gang til gang pga. måleanomalier forårsaget af forskellige software finurligheder osv.
    Ved at tage 99% sikrer de et ensartet resultat fra gang til gang - det er desuden ret normalt i behandling af store (analoge) datasets.

  • det er ikke for at sige at 660 ti'eren er det bedste kort.. på ingen måder..


    og det er ikke fordi at det er lige så godt som 670 hellere..
    den test har da ikke noget at gøre med 670'eren, andet end, at man normalt side stiller 670 med 7950..


    jeg sidder ofte og læser forskellige reviews og benchmarks rundt omkring.. faktisk, så gør jeg det stort set dagligt (udover, at jeg er løbet tør nu, til der kommer noget nyt på techpowerup eller tweaktown osv..)


    ja, der er nogen spil hvor AMD klare sig bedre, og nogen hvor nVidia klare sig bedre.. men overall..


    jeg synes ærlig talt at det er imponerende at AMD på trods af al den press de har fået fra nVidia et stykke tid nu, og på trods af nogen af deres sene fyrrings runder, stadigt følger så godt med, osv.. og det ville de ikke kunne gøre hvis ikke deres kort var gode nok, og på niveau med nVidia's ..


    Mange gange ligger 7950 ved en 670'er.. men til tider - som nogen af de spil i den nævnte review.. så bliver den også lige taget af en 660 ti'er..



    der er nogen gange, hvor selv 7870'eren lige nakker 660 ti'er.. (f.eks. Batman Arkham City ifl Tom's hardware) ... i Aliens vs predator bliver 660 ti'eren også taget af 7870..
    men lige ledes er der også nogen gange hvor 670'eren nakker 7970. (f.eks. Batman Arkham City ifl anandtech)..


    og ifl. anandtech, så ligger 660ti'eren på niveau med en 7970'er i BF3..
    http://www.anandtech.com/show/…orce-gtx-660-ti-review/13



    og ifl. Tom's Hardware, er 660 ti OC da også rimelig tæt på 7970 i BF3, mens 7950 Boost/OC er på niveau med den almindelige 660 ti'er
    http://www.tomshardware.com/re…hmark-review,3279-11.html




    pointen med den review jeg linkede til først
    http://techreport.com/review/2…orce-gtx-660-ti-revisited



    var mere for at tage nogen af de nyere spil som Assassin's Creed 3 og den nye Hitman..
    (hvor folk også klager meget over, at AC3 er optimeret til nVidia og stinker på AMD, mens det er den anden vej rundt med Hitman)..


    dog vil jeg lige sige, at jeg over den seneste tid er begyndt at få tiltro til AMD igen..
    jeg er stadigt nok mere til Intel/nVidia idag også, men jeg har ikke de store problemer med at anbefale folk AMD grafik kort, hvis jeg kan retfærdiggøre det.. deres CPU'er har jeg dog ikke så meget styr på..


    jeg vil også lige sige, at jeg er ved at få tiltro til AMD igen.. delvist pga. deres seneste grafik kort.. og dels pga. dette, i relation til de rygter om at Intel skifter til BGA..


    http://www.tweaktown.com/news/27119/amd_…ntel/index.html

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet en gang, sidst af Raziel ().

  • Jeg har nu heller ikke læst det eller set linkene. Men jeg er enlig også ligeglad hvilket kort der er hurtigs. Det vigtigste for mig er at der er 2 som kæmper om at sælge grafikkort. så der bliver arbejdet for at gøre dem bedre :) Og hvis jeg ikke havde oplevet de grafikproblemer ved AMD så vil jeg nu heller ikke havde noget i mod at købe et :)

  • et sted er jeg også lidt ligeglad.. så længe jeg kan spille og det køre godt.. om den gøre på 65 FPS eller 68 FPS - det er ikke fordi det er noget jeg mærker.. synes bare der er oftere problemer med AMD end nVidia, så jeg køre nVidia, da jeg hidtil ikke har haft nogen problemer dér..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU