Hey Tweakers
Jeg var lidt nysgerrig og tænkte derfor jeg lige ville skrive herinde. Jeg skal have mig en ny mobil, men ved ikke om jeg skal vente på Nexus 4 kommer eller bare skal anskaffe en iPhone 5, jeg har tænkt mig at roote/jailbreake mit device, så hvilken ville i vælge og hvorfor?
-Søren
Nexus 4 eller iPhone 5
-
-
Selv ville jeg vente på at Nexus 4 kommer i butikkerne
http://www.tweak.dk/nyheder2.p…en_nye_Nexus_4_smartphone
[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/uploads/2012_10/lg_and_google_announces_nexus_4.jpg]
-
Jeg har endu ikke oplevet at LG har lavet en god telefon.. Der er både masser af softwarefejl (som man nok kan se bort fra denne gang) og masser af hardwarefejl.. Så dem ville jeg personligt holde mig fra..
Omvendt synes jeg ikke iPhone 5s dårlige anodisering er særlig spændende..
-
Måske skulle du se på microsoft nye mobile (windows phone
da deres metro ui skulle være fedt på tablets/mobiler.
Du kunne også se på hvad vil du had.Android meget mere cutomization dog lidt langsommer end en iphone i generalt brug.
IOS: der er ikke så meget cutomizationmen tilgengæld får du et mere smooth ui.
dog kan andriod nå ios hvis den har custom rom på sig
-
Måske skulle du se på microsoft nye mobile (windows phone
da deres metro ui skulle være fedt på tablets/mobiler.
Du kunne også se på hvad vil du had.Android meget mere cutomization dog lidt langsommer end en iphone i generalt brug.
IOS: der er ikke så meget cutomizationmen tilgengæld får du et mere smooth ui.
dog kan andriod nå ios hvis den har custom rom på sig
Nu ved jeg ikke hvorfra du får at IOS' GUI er mere smooth end Android, men de nyere varianter af Android 4.0 og 4.1 har haft en del fokus på at gøre GUIet mere smooth, så umiddelbart vil jeg ikke gøre noget større ud af det.Jeg kan sige så meget at GUIet på min ZTE skate med android 4.1 fungerer rigtigt fint og det er sgu en langsom telefon(800MHz ARM11, dvs. langsommere end en gammel HTC desire).
Jeg vil helt klart sige tag en Nexus 4, den ser rigtigt fornuftig ud hardware specifikations mæssigt og prisen ser også helt fin ud (for en telefon som bør være betydeligt hurtigere end en Galaxy S3 og IPhone5).
Kvalitetsmæssigt er det svært at vide om det er en god telefon eller ej, men umiddelbart tror jeg nu nok den skal være fornuftig. -
Klart iPhone5
-
Bare de specs burde være nok til at vælge:
Nexus 4:
CPU: Quad-core 1.5 GHz
RAM 2GB
Batteri: 2100mAh
Størrelse: 133.9 x 68.7 x 9.1 mmiPhone 5:
CPU: Dual-core 1.2 GHz
RAM: 1GB
Batteri: 1440 mAh
Størrelse: 123.8 x 58.6 x 7.6 mmMen det kommer jo også an på om du er ligeglad med størrelsen på telefonen, Nexus 4 er noget større som du kan se, men det er ikke meget.
Det eneste minus ved Nexus 4 er så at den har max 16GB, men tror ikke det bliver et problem, jeg har overlevet med 512MB intern og et 4GB SD-kort i min Desire i over 2½ år uden problemer.
Hvis der er nogen som klager over at Nexus 4 har 8ppi mindre end iPhone 5, suk.. tror du virkelig man kan se en forskel?Andre ting jeg foretrækker ved Nexus 4:
Android er generelt et meget mere åbent styresystem, det var først i sidste uge jeg fandt ud af, at man ikke selv kan vælge hvilket tastatur man vil have på iOS
Trådløs opladning - selvom at der måske tabes en del energi i overførslen, men er ikke sikker
DLNA - stream film til din telefon fra en NAS eller lignende
Micro USB - er blevet en standard for mobiltelefoner i EU, men Apple valgte at sige nej
NFC - virker f.eks. sammen med studiekort til at åbne døre på sin skole (gør i hvert fald på vores)
HTML5
MEGET BILLIGERE -
Nu ved jeg ikke hvorfra du får at IOS' GUI er mere smooth end Android, men de nyere varianter af Android 4.0 og 4.1 har haft en del fokus på at gøre GUIet mere smooth, så umiddelbart vil jeg ikke gøre noget større ud af det.Jeg kan sige så meget at GUIet på min ZTE skate med android 4.1 fungerer rigtigt fint og det er sgu en langsom telefon(800MHz ARM11, dvs. langsommere end en gammel HTC desire).
Jeg vil helt klart sige tag en Nexus 4, den ser rigtigt fornuftig ud hardware specifikations mæssigt og prisen ser også helt fin ud (for en telefon som bør være betydeligt hurtigere end en Galaxy S3 og IPhone5).
Kvalitetsmæssigt er det svært at vide om det er en god telefon eller ej, men umiddelbart tror jeg nu nok den skal være fornuftig.sådan set bare min egen oplevelse af styresystemet
-
Bare de specs burde være nok til at vælge:
Nexus 4:
CPU: Quad-core 1.5 GHz
RAM 2GB
Batteri: 2100mAh
Størrelse: 133.9 x 68.7 x 9.1 mmiPhone 5:
CPU: Dual-core 1.2 GHz
RAM: 1GB
Batteri: 1440 mAh
Størrelse: 123.8 x 58.6 x 7.6 mmMen det kommer jo også an på om du er ligeglad med størrelsen på telefonen, Nexus 4 er noget større som du kan se, men det er ikke meget.
Det eneste minus ved Nexus 4 er så at den har max 16GB, men tror ikke det bliver et problem, jeg har overlevet med 512MB intern og et 4GB SD-kort i min Desire i over 2½ år uden problemer.
Hvis der er nogen som klager over at Nexus 4 har 8ppi mindre end iPhone 5, suk.. tror du virkelig man kan se en forskel?Andre ting jeg foretrækker ved Nexus 4:
Android er generelt et meget mere åbent styresystem, det var først i sidste uge jeg fandt ud af, at man ikke selv kan vælge hvilket tastatur man vil have på iOS
Trådløs opladning - selvom at der måske tabes en del energi i overførslen, men er ikke sikker
DLNA - stream film til din telefon fra en NAS eller lignende
Micro USB - er blevet en standard for mobiltelefoner i EU, men Apple valgte at sige nej
NFC - virker f.eks. sammen med studiekort til at åbne døre på sin skole (gør i hvert fald på vores)
HTML5
MEGET BILLIGEREDu gør den kæmpe fejl som alle andre åbenbart også gør. Hvorfor kikker folk altid på specs når de skal have en mobil?? Seriøst, er der ikke en der kan svare mig på det her, for jeg fatter det altså ikke?
Man kan SLET ikke sammenligne hardware på to forskellige styresystemer, de bruger det jo helt forskelligt. Android er generelt bare tungere og kræver derfor også bedre hardware. iOS kræver slet ikke så meget, fordi det er optimeret til meget lidt hardware (kun deres iPhones(herunder også iPod). Hvorimod Android jo nærmest skal understøtte alt hardware på hele kloden - og derfor kræver det også langt mere at gøre.
Hvorfor fisen er der ikke flere der kikker på, om den telefon man nu er på udkik efter, også overholde den brugervenlighed for man har behov for? Kan den overhovedet det jeg har brug for? Skide nu være med om det er en Quad-core 1,7 eller Quad-core 2,1. Det kan være pisse lige meget hvis begge er fyldt med fejl eller er dårlig designet (og nej, design betyder ikke udseende, det betyder "funktionalitet").
Gid der fandtes flere mennesker som var lidt mere "ligeglade" med specs og kikkede på, om det man nu os fik var godt eller dårligt hele vejen igennem.
Jeg er bestemt ikke Apple fanboy (kan ikke udstå NOGEN af deres Mac's (i alle afstøbninger (MacBook, iMac osv.), men jeg synes altså det er på tide, at folk bliver kloge nok, til at kikke på andet end "CPU-A = 1 vs. CPU-B = 2. Ergo er CPU-B bedst"-scenarier!
(OBS. Dette er ikke fordi man skal vælge iOS (iPhone), blot at man skal tænke lidt længere end bare til første gadekryds).
-
...
Man kan SLET ikke sammenligne hardware på to forskellige styresystemer, de bruger det jo helt forskelligt. Android er generelt bare tungere og kræver derfor også bedre hardware. iOS kræver slet ikke så meget, fordi det er optimeret til meget lidt hardware (kun deres iPhones(herunder også iPod). Hvorimod Android jo nærmest skal understøtte alt hardware på hele kloden - og derfor kræver det også langt mere at gøre.
...
Arr... hvis du sammenligner iphone 5 med Samsung galaxy s 3, så er de faktisk meget ens hardware og performance mæssigt (også selvom den ene er quad core og den anden dualcore), forskellen ligger i at Samsungs Exynos SoC anvender Cortex A9 kerner, hvor Iphone 5s A6 anvender Apples egen kerne (som jeg gætter på minder om en Cortex A15).Så jeg er ikke helt enig i at IOS kræver færre ressourcer og at Android er tungere, i hvert fald ikke på basis af at Android telefoner har behov for bedre hardware.
Der hvor der er en forskel, er i multitasking, hvor IOS har nogle større begræsninger for hvor meget der kan køre på samme tid, hvilket resulterer i at Iphones ikke helt har det samme behov for RAM.
-
Jeg har endu ikke oplevet at LG har lavet en god telefon.. Der er både masser af softwarefejl (som man nok kan se bort fra denne gang) og masser af hardwarefejl.. Så dem ville jeg personligt holde mig fra..
Omvendt synes jeg ikke iPhone 5s dårlige anodisering er særlig spændende..
Hvilke LG mobiler har du i realiteten prøvet?
Der er gået lang tid siden O2X fadæsen, og LG er kommet langt.
HW mæssigt er der ikke en finger at sætte på dem mer. De levere bla retina display til iPhones, og har en af de bedste hvis ikke den bedste skærm teknologi på markedet, og er teknologisk langt fremme i sko'ne.
Tror heller ikke på Google ville sætte deres ry og rygte på spil, med en producent er ikke kan levere varen.
Med hensyn software opdateringer er LG ikke de hurtigeste. Men da softwaren kommer direkte fra Google er det ikke noget at bekymre sig for, med hensyn til N4
Efter android har lanceret deres project butter med jelly bean kører android som en drøm.
Apple har også fået ridser i lakken bogstavlig talt, med deres iPhone5. Da utallige telefon havde mærker eller ridser i den, direkte fra farbrikken af. IOS mangler i den grad nyskabelse, da det stort set, ikke har ændret sig siden 2007.
Når det er sagt, vil jeg gerne sige, jeg ejer selv apple produkter, så det er ikke fordi jeg er apple hater, og deres pads finder man ikke bedre andre steder. Men på andre fronter savner jeg i den grad fornyelse.
-
Well når det kommer til android vs iPhone. skal man vel kigge på hvad man bedst kan lide og hvad for nogle ting den kan og ikke kan.
personligt er jeg rigtigt træt af folk der siger at det er en fejl at kigge på specs. og ved nærmere tanke er det faktisk altid apple Lovers der siger det.
android 4.x.2 kan i mange tilfælde lever langt bedre performance en iPhone kan. Android har bedre multitasking. og du har mulighed for at root din telefon. Og opdatere den hver uge. hvorimod hvis du Jailbreaker din iPhone så skal du nok ikke regne med at opdatere din telefon i LAAAAAAAAANG tid. hvis du vil forblive Jailbreaked.
sådan som jeg ser det er apple for folk der godt kan lig a vise sig frem og tro de er så meget bedre en alle andre fordi de har råd til en iPhone. hvilket jeg ikke forstår da næsten alle Android High end telefoner Koster det sammen eller mere en iPhone.
en anden ting at tænke på er Skærm størelsen. iPhone har bare en alt for lille skærm efter min mening. Har selv en galaxy note 2 og en galaxy S3.