World of Warcraft fryser min PC

  • Hey guys, jeg har et stort problem når jeg sidder og spiller wow. Pludselig fryser min computer, og jeg er ude af stand til at gøre noget, så den skal slukkes på den hårde måde.


    Jeg har for nyligt formatteret den og sat to nye harddiske i. men problemet er stadig ikke løst. Jeg har ingen anelse om hvad dette kan være. er der nogen der kan hjælpe mig?


    lidt Info:


    Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, build 7601)
    Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67Ghz(8CPUs), - 2.7Ghz
    Hukommelse: 12288MB Ram
    DirectX-version: DirectX 11
    GPU: AMD Radeon HD 7900 Series



    Håber der er nogen der har foreslag /oplevet samme problem? som kan hjælpe mig :)

  • Umiddelbart vil jeg stadig mene det lyder til at være software/driver relateret. At det sker på 2 computere er nok bare et tilfælde. Er den stationær pc branded (hp, dell..)? Du nævner ikke noget om hvilket bundkort du har, hvilket jeg tager som at du ikke selv ved det og du ikke har drivers til det, hvilket meget vel kunne være grunden til at den fryser.

  • PC'en er ikke branded


    Men at det skulle være et tilfælde at det sker for begge PC'er tror jeg ikke ville kunne ske


    Da Bærbaren er Installeret med Alienware driver CD' eller sådan noget ^^


    kunne sagtens være drivers på Stationær, men at det så stadig sker på hans bærbar kan vi ikke få til at hænge sammen

  • Quote

    PC'en er ikke branded


    Ok, men bundkortet er stadig ikke oplyst og jeg går derfor stadig ud fra at der ikke er blevet installeret drivers til det.


    Quote

    Da Bærbaren er Installeret med Alienware driver CD' eller sådan noget ^^


    Og hvor gammel er den cd til hans Alienware? Der er 100% sikkert kommet nye drivers til grafikkort og sikkert også nye drivers til andre dele af bærbaren. Der har du en mulig forklaring på dens fejlende præstation.


    Quote

    kunne sagtens være drivers på Stationær, men at det så stadig sker på hans bærbar kan vi ikke få til at hænge sammen


    Som jeg sagde, så er det tilfældigt at de begge fejler, så der er intet, som behøves hænge sammen ;)


    Opdater drivers og kom tilbage med en status opdatering. Check evt temperaturen på grafikkort og cpu med henholdsvis gpu-z og realtemp eller lignende programmer.

  • Kunne det tænkes at det er et addon?


    Havde selv problemer med en maskine hvor der var en masse underlig lag (virkede som hardware lag) som jeg aldrig har oplevet før.


    Alle addons var opdateret (undtagen dem der ikke bliver udviklet på længere) - problemet forsvandt da jeg slettede alle addons og geninstalleret dem jeg havde brug for.


    Dette ville også forklare hvorfor du har problemet på 2 forskellige maskiner.

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Det er 100% sikkert ikke et addon. jeg har kørt uden addons for at teste det.
    Dog tror jeg at mit problem er løst, da jeg har fundet ud af at der er nogle fejl med AMD's nye GPU drivere. så jeg afinstallerede min gamle driver og installerede en ældre version. Det har virket hele dagen nu. Så tyder på at det var der problemet lå.
    Mange tak for hjælpen :)