ipad mini eller nexus 7?

  • Som overskriften siger overvejer jeg en tablet igen. Jeg havde tidligere en motorola xoom med tegra 2 som jeg var okay tilfreds med på trods de første par android versioner var ret elendige. Men nu sidder jeg lidt i den situation hvor android rent faktisk køre godt! og sikkert er billigere end ipad'en. Så det er ligsom plusser til nexus 7. Men ipaden kommer sikkert stadig til at være i meget lækre kvalitet og, hvis den skal følge den nyeste trend fra apple, med en skide lækker skærm.


    Min behov er simpelthen at jeg vil game, streame, se film og browse nettet. Jeg vil ikke have 3g version så det tæller 0 for mig. 16gb hverken mere eller mindre.
    Det eneste spørgsmål er bare. Vil ipad mini have retina display?
    For mig lige nu er det virklig bare et spørgsmål om hvilken af de 2 tablets der har den lækreste skærm. De begge kan hvad jeg vil og jeg har ingen interesse i at udnytte android styresystemet mht customization og andre ROM und so weiter. Jeg nægter dog at give en klink over 3000. REgner med at ipad mini bliver 2500-3000. Hvis den bliver over bliver det nok nexus 7 medmindre der er kommet en konkurrent til det bette powerhouse!


    skal dog lige nævnes jeg har en kammerat i usa og hvis han ellers kan finde en til mig så bliver det nexus 7 :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Altså iPad mini er jo ikke udkommet så ingrn kan sige noget om den..


    Der har dog været snak om at den vil have en "lille" opløsning for, at kunne konkurrere bedre på prisen.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Martin de har meldt ud at det sker ikke :(
    Ja jeg tror heller ikke den kommer med retina display. Men sikkert stadig flottere end nexus 7?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb