Nyt mekanisk keyboard

  • Står og skal have nyt keyboard og er blevet enig med mig selv om at det må være på tide at skifte til et mekanisk et af slagsen. Nu er spørgsmålet så bare hvilket? Jeg har set lidt på enten CM Quickfire Rapid, Das Keyboard Professional eller Razer Black Widow. Keyboardet skal primært bruges til League of Legends og diverse MMO/RPG samt skrivearbejde. Er kommet frem at Das Keyboard skulle bruge Cherry MX Blue switches hvilket skulle være det bedste til at skrive med, men er i tvivl om hvorvidt de er gode til gaming. Har ikke haft held til at finde ud af hvilke switches de to andre bruger.


    Hvis i har erfaring med nogle af de tre keyboards eller et helt andet så smid endelig en comment

  • hhhmmm black widow skule larme rimelig meget mere ved jeg ikke :P

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har lige selv fået et Filco ind af døren her for et par dage siden.


    Kan varmt anbefale det ! Fantastisk byggekvalitet, uden alt det gøjl, som der f.eks følger med et Razor.


    Det er rimelig pebret, men synes det virker til at være pengene værd ! Jeg er stadig ved at vænne mig til at bruge et mekanisk tastatur, men indtil videre virker det som en drøm at skrive/game på !


    Jeg har valgt et med Brown switches ( Du bestemmer selv, om du vil have med Blue, Brown, Black, Red switches ) da jeg bruger det til 50% skriveri og 50% gaming. Brown switches, skulle gerne være en god mellemting melem f.eks Black og Blue switches.


    Synes ikke det larmer specielt meget med Brown switches og jeg kan personligt godt lide den lyd de giver allligevel.


    Havde også kigget på et Das keyboard, men synes ikke særlig godt om det der glossy finish. Det vil tiltrække fedtfingre meget meget hurtigt.

  • jeg kan kun sige 1+ til das keyboard det er altså fedt at skrive på og det kommer fra en som kun har prøvet det i 20 min men det var rart at skrive på og god feedback :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=646


    Købte det fra denne side. Eneste sted du kan få det med Nordisk Layout.


    Du kan få flere forskellige modeller af den. Tenkeyless ( Uden numpad osv )


    Jeg købte bare en Swedish/Finnish layout udgave. Har ikke de helt rigtige åæø, men du kan købe åøæ keycaps med for 20kr eller noget i den stil og selv udskifte dem, så du har et helt dansk layout.


    Jeg har den normale udgave med numpad. Bruger numbad en del, så ikke noget jeg ville kunne undvære på et keyboard, men hvis du KUN skal bruge det til at game på og kan leve med at skrive tal på rækkerne over bogstaverne, så er det tenkeyless også ret fedt, men hver sin smag selvfølgelig.


    Jeg bestilte mit keyboard i søndags, blev sendt mandag og havde det allerede onsdag, da jeg kom hjem fra arbejde. MEGET hurtig levering, når det blev sendt fra England. Og jeg tog endda bare normal fragt. Ikke noget express fragt eller noget.

  • Jeg har brugt et Filco Majestouch i snart 2 år, med sorte blake taster, da man dengang jeg købte det ikke kunne få dansk layout.


    Det er det bedste tastatur jeg nogensiden har haft, og hvis det går i stykker, køber jeg uden at tøve et mangen til.


    Jeg har MX Blue switches, de larmer, men man vender sig meget hurtigt til det, og jeg tror næsten ikke jeg kan undvære lyden mere ^^

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9