forslag til objektiver til sydspanien

  • Jeg skal et smut til spanien i min ferie, og er lidt i tvivl om hvilke objektiver jeg skal tage med.
    Jeg vil leje dem ved Click da jeg kun selv har et Nikkor 18-105 mm. Nogen der har nogen gode forslag?


    jeg har tænkt lidt på en 70-200 2.8 VR II, 105 2.8 micro (macro) og så et enten 50 1.4 eller 35 1.8


    De skal sidde på et Nikon D7000.

  • Jeg skal et smut til spanien i min ferie, og er lidt i tvivl om hvilke objektiver jeg skal tage med.
    Jeg vil leje dem ved Click da jeg kun selv har et Nikkor 18-105 mm. Nogen der har nogen gode forslag?


    jeg har tænkt lidt på en 70-200 2.8 VR II, 105 2.8 micro (macro) og så et enten 50 1.4 eller 35 1.8


    De skal sidde på et Nikon D7000.

    Du er på ferie skal du huske så det er ikke værd at slæbe på det helt vilde. Jeg har lige selv været en tur ned igennem Europa med stop i Paris, en uge i spanien og stop ved Annecy.


    Kamera - 5DM2 - Optik Tamron 28-300 og 16-35L og en speedlite. Var godt med vidvinkelen, men set i bakspejlet havde jeg nok kunne klare mig med 28-300 alene.


    Hvis du skal tage billeder af familie/venner ude i solen er en speedlite en meget god ide til at bløde de hårde skygger op.


    Poiten er at det ikke er værd at slæbe sig vind og skæv hvis man holder ferie. Hvis det er foto ferie er det selvfølgelig noget andet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tager aldrig billeder af familien.. det lader jeg min mor om :P Så det er kun natur og bygninger osv der skal tages billeder af, overvejer mest macroen da der garanteret er en masse spændende insekter og blomster at tage billeder af.

  • hvis jeg kun kunne vælge et objectiv at slobe med på sådan en tur sså ville jeg gå efter noget med en stor spænvide, så noget i stil emd en 18-300 mm objectiv specielt hvis du også er efter bygninger og den slags. hvis du mest er til blomster og bier så ville jeg helt sikkert tage macroen. har selv altid min beercan (70- 210mm) og mit kit objectiv med så er jeg dækket ind.