grafikfejl i win7 med ATI 5870

  • hejsa,




    er der nogen som kan fortælle mig hvad denne fejl kan skyldes.




    Jeg får fra tid til anden sorte streger på skærmen i win 7. de er der aldrig under selve opstart, men kommer først når windows er loaded.




    jeg har et ATI 5870 med driver 12.6. computeren er lige reinstalleret og windows er opdateret. primær HD er en Samsung 830 128 gb SSD.

  • 1. En dårlig driver.
    2. Et dårligt skærmkabel.
    3. Et defekt grafikkort.
    4. En defekt skærm.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • det er nyeste driver fra ATI.


    hvis det var kabelet ville problemet også opstå under opstart, men vil da lige teste det.


    Skærmen fejler ikke noget.



    måske det bare er kortet som er ved at være træt...Skod!

  • Det der er en typisk ramfejl på dit GFX, som en kold lodning siden fejlen først kommer efter lidt tid.


    Jeg ville afmontere køleren så du kun har det rene GFX tilbage, så ligge det helt fladt i en 200 grader varm ovn og "bage" den i 7-10 minutter.
    Tag kortet ud og lad det køle helt af inden du monterer køleren igen, så se om ikke fejlen er blevet rettet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har ikke fået installeret spil efter jeg har reinstalleret - gjort efter jeg har købt min Samsung 830 SSD


    Men hvis jeg fx åbner IE forsvinder stregerne. De kommer dog frem hvis jeg minimere IE igen. Stregerne kan dog godt forekomme i IE og andre programmer. Har ikke lige testet fuldskærms programmersom spil.


    Kan det være noget med mit gamle mobo og ssd'en?

  • Prøv lige at køre en memtest bare for at udelukke at fejl i dine ram moduler


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • prøv følgende afinstallere ati driver
    reset cmos, på bundkortet pil batteriet ud sæt det igen ,efter 3 min ,husk der ikke må være strøm på pcen, så ud med strømstikket.
    tag graffikkortet op sæt det igen, check også strømkabler til grafikkortet tag dem ud og i med dem
    installere ati driver på ny


    ps hvis det ikke virker er mulighed mere gå ati kontrolcenter find hedder ydeelse


    tag amd overdrive gå ind og sæt rammen ned med 50mhz


    det samme gfx gør du med cpuen på gfx

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Hvis du clearer CMOS så husk lige at opsætte din BIOS ordentligt inden du fortsætter... det glemte Doit lige at nævne. :S

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for forslagene - vil lige teste dem når der er tid til det - håber i aften.




    fedt at så mange vil hjælpe


    ------------------------


    Memtest kørt - ingen problemer - RAM er tip top:-)



    tester videre