Tweak.dk artikel - Optimer din SSD med AHCI

• For mange er det sikkert ubetydeligt om deres SATA controller er sat op til, at kører enten i IDE eller AHCI mode. Men ønsker du, som os, også at få mest muligt ydelse ud af din SSD, så kan det være utrolig vigtigt, at tjekke hvordan din BIOS er indstillet!
    Okay, vi kan ikke love din SSD ydelse stiger til det dobbelte, men selv små forbedringer er vel altid velkommen, ikke?

Læs artiklen her: http://www.tweak.dk/article/Optimer_din_SSD_med_AHCI/127/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/article/127/tweak_dk_optimer_din_ssd_med_ahci_1.png]

.

• interessant test, og ja, der er noget at vinde ved at køre ACHI, jeg har selv kørt med det i lidt over et år, på almindelig HD'er og kan mærke forskellen bla. ved boot, men også når maskinen bare køre almindelig. og jo, det kan faktisk godt lade sige gøre, at gå fra IDE til ACHI, på en maskine, hvor der er f.eks. installert Win7 64 og andre programmer uden at ens maskine går ned, jeg havde kørt med IDE i ca. 1 år inden jeg slog ACHI til, og det var uden at jeg geninstalleret alt og det gav ikke mig problemer, men måske var jeg bare heldig :)

• Det er netop også det jeg skriver i artiklen, man skal bare tjekke at indstillingerne står rigtigt, ellers er fanden løs! :-D

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Det burde ikke være nødvendigt.. Kan ikke se hvorfor, du skal jo ikke lave mere der inde.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650