Begrænset (kablet) forbindelse... HJÆLP

  • Hej Alle, jeg har et strange problem. Min ven har en TDC internet, og ringede fordi han pludselig ikke kunne komme på nettet. Han har et TDC/Motorola modem, som går over i en D-link wireless Switch/AP. Fra denne går der kabel over i hans PC. Problemet er at hans PC får "begrænset eller ingen forbindelse" På min medbagte Ipad kan jeg sagten tilgå internet med WIFI, så der ER forbindelse. Jeg kan også godt "fange" D-linken på dens default IP 192.168.0.1


    Har prøvet at sat D-linken til at være AP, DHCP til/fra, fast IP, Reset osv men lige lidt hjælper det. Jeg kan se i ipconfig på PC'en at den får en intern IP 192.168.0.X uden problemer, så jeg fatter simpelt hen ikke hvorfor den ikke vil komme på nettet.


    Jeg har prøvet med en anden laptop med kabel, samme problem. Det er altså relateret til forbindelsen og ikke PC'en.


    Hvad gør en klog mand ????

  • Slet ingen der kan hjælpe ? Jeg har googlet lidt om at nogle TDC abonnementstyper ligger op til at man kun kan have en PC tilsluttet. Ved ikke om det er rigtigt i dagens Danmark ???

  • hvad er model er den dlink

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • er kryptering på

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • alså køre router på router aldrig en go ide, hvorfor ringer du ik til yousee og ber dem om at lave din Motorola router om til bridge mode? så kan du bruge din D-Link router som normal wireless router og så skulle din vens problemer være løst.


    alså den laver Routeren til Bridge mode så funker den primært som modem/switch hvor du så bruger din egen router.