Netværkskort

  • hej jeg står og skal flytte ind i et bofællesskab hvor routeren er på 1. sal og værelserne er på 2. sal.


    jeg ville gerne have et netværkskort som ikke køre usb og har en max pris på 400-600 kr. men hva er det bedste jeg ville kunne få. det skal siges at download ikke bliver brugt særlig meget da jeg har en nas med denne funktion. så surfing, musik, youtube og gaming er det kortet skal bruges til.
    --

    GIGABYTE MA790FXT-UDP5 - Corsair DDR3 4 GB - 920 GB HDD - 8800GTS (640 mb ram) - AMD Phenom II X2 550 Black edition- Corsair VX 550W PSU - Thermaltake Kandalf kabinet

  • Jo sorry det gik lidt for hurtigt med at skrive ;)
    men jo det er wirreles

    GIGABYTE MA790FXT-UDP5 - Corsair DDR3 4 GB - 920 GB HDD - 8800GTS (640 mb ram) - AMD Phenom II X2 550 Black edition- Corsair VX 550W PSU - Thermaltake Kandalf kabinet

  • Intel laver nogle af de bedste netkorts efter min mening af både kable og trådløst så mon ik du skulle prøve denne her Intel Centrino Advanced-N 6205 som er lavet om så den virker til stationær og køre PCI-Express x1.


    [Blocked Image: http://www.hitechlegion.com/images/stories/id77ga/tech2.jpg]


    http://www.edbpriser.dk/netkor…p-en-gros-id-6826195.aspx


    den koster små 300kr og du får en antenne med så du faktisk ka flytte den væk fra maskinen som gerne skulle køre du ka komme fri fra kable rod og få bedre signal da kabler fint ka tabe signal styrken på wireless.

  • jeg har personlig oplevet hjemme hos folk når de gemmer deres computer og kabler bare hænger ud så det gemmes under deres board at selv med 3 antenner var der ik særlig godt signal på, men dermed tog jeg computeren ud og satte den på boardet og fjernede alle kabler og strippede dem op blev signalet bedre men så satte vi den ned under boardet igen skete det samme.


    så vil helt klart fortrække du ka sætte antennen væk fra støj og ledninger som skulle gi bedre signal synes ihvertifald det gir mening at man laver en box/antenne du ka flytte væk for at få bedre signal.

  • det er kun en extender den forlænger kun rækkeviden på dit wireless du kobler ik noget til den andet end strøm også ska den selvfølge ha godt signal.


    høre hva Linus fra NCIX siger om extender det er faktisk en go ting hvis du vil ha dit wireless dækket.


    http://www.youtube.com/watch?v=npo3Cu0aJZQ


    edbpriser skriver os: Netværk Forlænger til trådløst netværk ;)

  • Ja de er til trådløs. men derr er samtidig plads til 4 kabler bagi :clap:

    GIGABYTE MA790FXT-UDP5 - Corsair DDR3 4 GB - 920 GB HDD - 8800GTS (640 mb ram) - AMD Phenom II X2 550 Black edition- Corsair VX 550W PSU - Thermaltake Kandalf kabinet

  • så i min verden hedder det ik en extender som de kalder den på edbpriser det forvirre kun mere end det gavner fordi en normal extender er som Linus os siger den udvider bare rækkevidden på dit nuværrende net men hvordan den der funker tår jeg ik svare på.

  • Quote

    så i min verden hedder det ik en extender som de kalder den på edbpriser det forvirre kun mere end det gavner fordi en normal extender er som Linus os siger den udvider bare rækkevidden på dit nuværrende net men hvordan den der funker tår jeg ik svare på.


    Det er jo bare som en moderne router. Der er jo også indbygget switchbox i. Det var der ikke i gamle dage. Så self kan man også få en extender med indbygget switchbox.


    Extender er jo bare et af ordene man bruger. Det kan også hedde et accesspoint eller en Bridge.. Det er ikke 100% det samme, men de kan alle gøre det samme (altså udvidde rækkeviden både trådløst eller kablet).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • ja. men det store spørgsmål er jo om det så kan svare sig at købe en extender,accespotn eller bridge eller det vil være bedre bare med et trådløst kort.

    GIGABYTE MA790FXT-UDP5 - Corsair DDR3 4 GB - 920 GB HDD - 8800GTS (640 mb ram) - AMD Phenom II X2 550 Black edition- Corsair VX 550W PSU - Thermaltake Kandalf kabinet

  • ingen der kan svare mig på dette?


    altså enten skal jeg købe trådløst entværkskort. eller købe en extender som jeg sætter mit kabel i

    GIGABYTE MA790FXT-UDP5 - Corsair DDR3 4 GB - 920 GB HDD - 8800GTS (640 mb ram) - AMD Phenom II X2 550 Black edition- Corsair VX 550W PSU - Thermaltake Kandalf kabinet