Første Selv-Byg, vil den fungere?

  • Hej forhåbentligt hjælpsomme folk.


    Jeg har endelig fået skrabet lidt mønt til side og der skal investeres i en ny computer til de ca 5k.


    Jeg har efter grundig gennemsøgning nået frem til disse komponenter som jeg mener er fornuftige.
    Computeren skal primært bruges til musikproduktion (Ableton live som max kan bruge 8gb ram men kræver fornuftig CPU) hvor jeg samtidig har eksternt lydkort hvilket overflødiggør et internt samtidig med det kræver at der tilføjes mindst en Firewire port med et godt tempo i. Ydermere skal den kunne trække spil nogenlunde, uden at være den helt store gaming computer. Mit budget er som sagt 5k alle hardware komponenter incl (uden Windows, skærm og tilbehør etc.).


    Derfor ville jeg høre om komponenterne vil fungere sammen, eller der er noget jeg har overset, eller om jeg kan få mere valuta for pengene ved at købe noget andet el.lign. Vil sætte pris hvis I kyndige mennesker ville vurdere nedenstående. (priser angives i parantes)


    Motherboard:
    Asrock P67 PRO3 SE S1155 SATA6 USB3 (569.-)


    CPU:
    Intel Sandybridge i5-2500K Unlocked Core i5 Quad-Core Processor (3.30GHz, 6MB
    Cache, Socket 1155) (1499.-)



    Memory:
    Corsair CMZ8GX3M2A1600C9 8GB 1600MHz CL9 DDR3 Vengeance Memory Two Module Kit (401.-)


    PCI-Card:
    LogiLink PCI Express Interface Card IEEE1394a 3+1 - FireWire adapter (179.-)


    Hard Drive:
    Seagate Barracuda 7200.12 - Harddisk - 1 TB (616.-)


    Cooler:
    2*Sharkoon System Fan Power - Ventilatorenhed - 120 mm (131.-)


    Kabinet:
    Cooler Master Elite 310 - Miditower - ATX (343.-)


    Graphic Card:
    Sapphire RADEON HD 6670 - Grafikkort - Radeon HD 6770 - 2 GB DDR3 (584.-)


    Power Supply:
    Corsair Enthusiast Series TX650 V2 (621.-)



    I alt 4946.-


    På forhånd tak

  • Med det primære formål i tankerne, så ser det ganske fornuftigt ud.
    Jeg ville dog smide lidt flere penge efter et andet bundkort med Z77 chipsettet på, da de problemer som P67 havde er blevet elimineret på det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Med det primære formål i tankerne, så ser det ganske fornuftigt ud.
    Jeg ville dog smide lidt flere penge efter et andet bundkort med Z77 chipsettet på, da de problemer som P67 havde er blevet elimineret på det.


    Mvh
    Sam

    B3 versioner er jo netop den version, hvor SATA3 fejlen er blevet rettet. Syntes faktisk heller ikke jeg har hørt om nogen, der havde problemer med den første version...