Kan ikke kører 120hz

  • Hej Allesammen,


    Jeg har ledt rundt på forum, og kan se forskellige tråde omkring dette problem, men har ikke fundet en løsning der virker!


    Jeg kan som nævnt ikke få mine skærme til at kører 120hz.


    Skærme: Samsung S23A700D
    Graffikkort: Asus HD7970-DC2T-3GD5
    Kabel: DVI-D



    Jeg har installeret alle de nyeste drivere både til skærm og graffikkort, men i windows har jeg slet ikke 120hz valgmuligheden.


    Nogen der har et bud på hvorfor?


    /Kasper

  • har du prøvet i Catalyst Control Center?


    jeg har læst flere som har problemer med at få AMD GFX til at køre de 120hz til bla. 3D på nogle skærme.

  • Der er ikke problemer med at få AMD kort til at køre 120 Hz, men det kan være en bestemt DVI port der skal bruges. (HDMI kan ikke kører 120 Hz)
    Prøv at højre klik på desktop, vælg skærmopløsning, tryk på avancerede
    indstillinger, tryk på skærm fanen og du skulle gerne have mulighed for at vælge
    din 120 Hz opløsning. (Har selv rodet lidt rundt i det da Jeg fik min nye 120 Hz
    skærm :D

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Så skal dvi stikket sidde i en anden port (min kammerat har lige købt en Benq 120 Hz, der kom muligheden heller ikke frem i rullemenuen, skift af port, vupti, 120 Hz på listen) ellers sidder der en kontakt på kortet, der kan skifte rundt.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Okay... Det må jeg jo prøve!


    Men jeg har kun 2 dvi-stik i graffikkortet og skærme! betyder det at kun 1 skærm kan kører 120hz.


    Den kontakt du taler om, er det på graffikkortet?

    /SmalHans


    __________________________________________________________________
    Mother: ASUS Sabertooth Z77
    CPU: Intel i7 3770K Ivy Bridge
    GPU: ASUS HD7970-DC2T-3GD5
    RAM: 4x4096MB Corsair Vengeance 1866MHZ
    SSD: OCZ Agility 3 - 120GB

  • Ja - den ene DVI port er kun DVI-I, mens den anden er DVI-D. Så altså kun en skærm med 120hz.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Øv... troede godt nok at et så (relativt) kraftigt graffikkort kunne klare tricket :(

    /SmalHans


    __________________________________________________________________
    Mother: ASUS Sabertooth Z77
    CPU: Intel i7 3770K Ivy Bridge
    GPU: ASUS HD7970-DC2T-3GD5
    RAM: 4x4096MB Corsair Vengeance 1866MHZ
    SSD: OCZ Agility 3 - 120GB

  • Kan det sikkert også - men hvis de ikke punger ud til porten og de smådele der kræves inde i kortet, så er den ikke længere. Man skal kigge sig for når man køber ind.


    Mén - nu fik jeg ikke lige kigget på Displayport delen, men det kan eventuelt tænkes at det kan bruges? 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg havde samme problem på min Samsung S23A700D dog med et nyt gtx 670. Jeg prøvede så at sætte den til via displayporten og fik bare sort skærm, dagen efter kom en ny driver update, og jeg kunne kører 120hz uden problemer. Så få fat i et displayport kabel og du sku kunne nyde 120 hz :9xo

  • Jeg havde samme problem på min Samsung S23A700D dog med et nyt gtx 670. Jeg prøvede så at sætte den til via displayporten og fik bare sort skærm, dagen efter kom en ny driver update, og jeg kunne kører 120hz uden problemer. Så få fat i et displayport kabel og du sku kunne nyde 120 hz :9xo

  • Skærmen skulle meget gerne fungere uden driver over DP. Det er jo lidt problematisk at sidde med en skærm der kun tager DP og en computer du ikke kan installere en driver på uden skærmbillede.


    Standarder - ATI og nVidia overholder dem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Prøv med et DVI-D kabel. De fleste DVI kabler et single og kan derfor ikke sende nok data.
    Havde selv problemet med min Samsung i sin tid. Men hvis du alligevel skal købe et nyt kabel, så tag DP alligevel.

  • Hej igen,


    Jeg vender lige tilbage med dette problem.


    Jeg har nu prøvet alle tænkelige forbindelser og porte.
    Har prøvet med kun en skærm - og så den anden:-)
    Jeg har investeret i displayport til DVI dual kabler (og dobbelttjekket at det er dual)


    Det virker bare ikke... Jeg får ikke valgmuligheden i windows.
    Kan man tvinge windows til at forsøge? for alt burde være klar.


    Er ved at være så frustreret at jeg flere gange har været ved at smide det hele ud ad vinduet.


    /Kasper

    /SmalHans


    __________________________________________________________________
    Mother: ASUS Sabertooth Z77
    CPU: Intel i7 3770K Ivy Bridge
    GPU: ASUS HD7970-DC2T-3GD5
    RAM: 4x4096MB Corsair Vengeance 1866MHZ
    SSD: OCZ Agility 3 - 120GB

  • Kan det ikke lade sig gøre hvis du nu fjerner både GFX - og skærmdrivere og laver en genstart samt reinstallering af nævnte drivere ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.