Nvidia GTX560 "flimrer" har "linier"..

  • hejsa


    Jeg har lige købt mig et GTX560 kort som virker "upåklageligt".


    Altså det virker, er hurtigt og bliver ikke varmt etc.


    Men det har den mærkelige fejl at der er nogle horisontale "linier"/flimmer som løber ned af skærmen. det er stort set ikke synligt inde i windows med mindre man ved det er der, men i f.eks CS Source der er det ret tydeligt og lidt irriterende.


    Altså jeg ved hvordan det ser ud når et grafikkort er brændt af med forskellige farver og meget tydelige streger og sådan. men det ser slet ikke sådan ud her.


    Jeg har for god ordens skyld tjekket med et andet kort og det virker helt fint og uden problemer.


    Jeg ved ikke om det er noget der er nogen herinde der har været ude for før, men ville bare lige høre før jeg daffer ned og beklager mig hos butikken.


    Jeg prøver lige at uploade en lille film så i kan se hvad jeg mener.

  • Prøv at rode lidt med opdaterings frekvensen indstillingerne for din skærm, det kan være en eller anden kombination af dit grafikkort og den skærm.
    Som regel skal den sættes til 60hz.


    Hvis det er i Windows 7, kan du ændre opdateringsfrekvensen via "screen resolution" menuen" >> "advanced settings" >> "monitor" tab >> "screen refresh rate".
    I CS:S skal du sandsynligvis selv indstille den slags i menuen til skærmopløsning mm.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Prøv at rode lidt med opdaterings frekvensen indstillingerne for din skærm, det kan være en eller anden kombination af dit grafikkort og den skærm.
    Som regel skal den sættes til 60hz.

    Prøv at rode lidt med opdaterings frekvensen indstillingerne for din skærm, det kan være en eller anden kombination af dit grafikkort og den skærm.
    Som regel skal den sættes til 60hz.


    Hvis det er i Windows 7, kan du ændre opdateringsfrekvensen via "screen resolution" menuen" >> "advanced settings" >> "monitor" tab >> "screen refresh rate".
    I CS:S skal du sandsynligvis selv indstille den slags i menuen til skærmopløsning mm.


    Har jeg desværre prøvet, den kører 60Hz som den skal og har også, bare for at teste, prøvet andre Hz, men der fuckede skærmen bare helt..
    Jeg var også ude i om det kunne være fordi jeg kører dvi til vga, men dette er også testet med et andet kort og der er ingen problemer overhovedet. jeg har derudover testet onboard vga og dvi (det er en Ivy bridge cpu) og der er heller ingen problemer. har også lejet med at slå onboard til og fra. Men har ingen indflydelse.
    har også testet ramklodser og sådan, men da de virker med det andet kort jeg har så ser jeg ingen grund til at det skulle være dem.
    drivere er selvfølgelig også opdaterede. ligeså er bios på bundkort.
    Det eneste jeg selv lige umiddelbart kan tænke er at det, foruden at grafikkortet kan være i stykker kan være soklen på bundkortet der er vrøvl med. Det andet grafikkort jeg havde var nemlig et agp.

  • hmm, det kan være at det nu alligevel er driveren...
    har lige fået en fejl "skærmdriveren Nvidia Kernel mode driver, version 296.10 stoppede med at svare og er genoprettet."


    Så det kunne være man skulle gå en driverversion ned i stedet for den nyeste...
    vender tilbage :-)


    Men hvis i har andre ideer, så hører jeg meget gerne fra jer.

  • først af alt skal du bios og lede efter
    cpu spread spectum så enable den
    så er der vigtig her pcie spread spectrum eanble den
    der måske noget du gøre download rivetuner og sæt dit gfx gpu ned med 50mhz og rammen 100mhz
    vil godt vide hva dit bundkort hedder

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Hej igen, ja så faldt jeg sørme over lidt af samme problemer som jeg selv har... har ikke læst det igennem, men det virker som en generel fejl i den nyeste driver og Nvidia er på sagen....


    En anden ting jeg var ude for var nemlig at da jeg sad og så en youtube film, så blev skræmen pink og computeren genstartede, men det var lige da jeg havde geninstalleret windows, så tænkte bare at der manglede en opdateringe eller noget...


    Men andre har samme problem med min driverversion, og med et GTX560


    http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=225321


    http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=225593


    jeg kigger lige trådene igennem og ser hvad de kommer frem til... :-)
    det gør alligevel en lidt glad at der er andre med samme problem


    Doittt> jeg tjekker lige ovenstående poster, hvis ingen nyheder så vender jeg tilbage til dig.