K: AMD Athlon 64 x2 4800+ [SOLVED]

  • Jeg er på udkig efter en:
    AMD Athlon 64 x2 4800+ (socket 939, toledo)


    I første omgang er jeg mest interesseret i at høre om der er nogen der er interesseret i at sælge en.

  • Dual-core socket 939 er lidt af en mangelvare på det danske brugtmarked, så jeg ville tage et kig på http://www.ebay.co.uk.
    Der burde du kunne finde en 4400+, 4600+, 4800+ mellem 300-800kr. Det bliver ikke meget billigere og i en del tilfælde er det faktisk billigere at skifte med en nyere platform.


    Har f.eks. selv et matx bundkort, en Athlon II 240 og 4gb DDR3 som nok ikke kan indbringe mere end 700-900kr, men som yder langt bedre end nogen af ovenstående cpu'er - plus at det er et langt nyere sæt med flere feature, mindre strømforbrug, mindre varmeudledning, etc.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det giver mening, men det er til min kammerat, og han er ikke rigtig til at hugge i. Vi skal spille Diablo 3 sammen og hans computer er for langsom til at køre spillet.


    Han vil købe en ny computer med garanti på, hvilket også er forståeligt nok da han ikke ligefrem er noget geni til hardware, men det bliver ikke lige med det samme. 700-900kr ville være for meget til en midlertidig løsning for ham.


    Jeg vil prøve at se hvad folk vil have for en brugt computer af nogenlunde kvalitet. (ca. 2-3 år gammel teknologi)

  • Hehe, han ville have været ud i bilka og købe en skod pc MED DET SAMME(fredag kl 11):


    Intel G630
    Nvidia GT 520
    Lige mange, men langsommere ram.
    Dårligere strømforsyning.


    Til samme pris som ovenstående med.


    i3-2100
    GTX 560


    Spørg mig lige hvor lang tid han ville have haft gavn af den, og om han ville være træt af den ydelse han ville få i det spil han regner med at kunne spille.