Hjælp til nas/netværks harddisk

  • Hej.
    Jeg kunne godt tænke mig en nas eller en netværks harddisk, og da jeg INTET forstand har på det, så spørger jeg jer!
    Hvad er forskellen på en nas og en netnærks HD ?


    Det jeg søger er en "server" hvor jeg kan ligge musik, billeder, film, osv ind på trådløst, og kunne komme ind på den og hente det hele ned igen, og hvis det er muligt at at kunne logge mig ind på den andre steder fra. Hvis jeg f. eks er hos en ven og vi mangler noget derfra.


    Jeg har ikke de store krav, andet end at den MAX må koste 1000,- og at den skal kunne køre på trådløst internet.


    Jeg har set på denne her : http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=656488#extra
    Og i den lille film der er, der nævner de alle de ting jeg gerne vil have. Men hvad er jeres meninger om den og er der andre der måske er bedre og billigere ? Hvad anbefaler i?


    Tak forhånd :cheers:

  • De ting du nævner kan klares fra alle NAS.


    Mht trådløs forbindelse, så kabler du din NAS til din trådløse router, og så klares det derfra.


    Hvis du skal have adgang til din NAS ude fra skal du være indstilet på selv at åbne de nødvendige porte (for de fleste NAS).


    /ask

  • Ikke få at få dig til at lyde dum men du ved godt at der ikke er en harddisk med i den NAS, vil lige sige det fordi du ikke nævner noget om at du har en harddisk liggende der hjemme

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB