Mappe forsvundet fra HD?!?

  • Hey forum.


    Underligt problem her;


    Har en ekstern HD på 1.5TB fra WD. På disker var der 5 mapper. 4 mapper med lidt småting(programmer/driver osv) som til sammen fylder 24GB. Den sidste mappe var fyldt med film, musik og billeder. Cirka 650GB.


    Da jeg så så en en film, fra den store mappe, crashede lortet pludselig. Genstartede. Da jeg så vil fortsætte med filmen, var mappen væk fra min HD?!?


    Dog er harddisken kapacitet IKKE blevet mindre. Der er stadig data fra denne mappe, kan bare ikke se den:(




    Hvordan finder jeg den igen`?:)

  • Heeey!
    Nu kan jeg faktisk finde filerne, efter jeg gjorde som jesper sagde.
    Men mappen er stadig væk? Hvad gør jeg nu?:D

  • Det kan være at mappen står til at være ikke synlig når du navigere rundt normalt.
    Prøv at sætte den drev til at vise "Hiden Files" eller skjulte filer på dansk.


    Det ville min ikke særlig kvalificeret gæt være :)

  • fandt det her fra et andet forum;
    det kan du ændre ved at klikke på "funktioner" så "mappeindstillinger" vælg så fanebladet "vis" og sæt så et hak ved "vis skjulte filer og mapper" tryk så ok og så kan du se dine mapper. (de er gennemsigtige) vælg så alle mapperne og højreklik på en af dem og vælg "egenskaber" og fjern så fluebenet ved "skjult" tryk ok.. og så burde mapperne blive 'faste' igen..

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB