Min far skal have sat sin gamle stationær op igen, men vil hører om det er muligt at krydse ram. Altså kører 3x2GB og 3x3GB uden at ramme maks? og kan man evt kører forskelligt mærke ?
RAM
-
-
Det kan være lidt af et spil i lotteriet og få det til at fungere optimalt.
Umiddelbart skulle du kunne gøre det, så længe du holder timmings, volt og hastighed indenfor hvad de svageste ram kan præstere.
Du kan dog løbe ind i problemer med, at der er nogle ram fra forskellige producenter, som bare ikke vil sammen, men der er ikke andet for, end at prøve dig frem.Jeg har ram fra forskellige producenter i en af mine maskiner, og det kører lige efter bogen, men det er ikke sikkert, at det vil gøre det for dig/jer.
Kig på bundkort producentens website, og se om begge ram er listet der, som værende kompatible, så er du godt på vej.
Husk osse lige, at fylder du alle ram slots så kan du komme ud for at skulle justere på volt til nordbro, for at maskinen bliver helt stabil.Mvh
Sam -
Okay super blev bare nysgerrig
-
3x3GB kan vist ikke lade sig gøre
vil generelt ikke mene at det er et større problem for en "hus maskine" at mikse forskellige RAM moduler.
selvfølgelig er der ingen garanti for at ydelsen er optimal, men selvfølgelig kan det lade sig gøre