Er i tilfredse med jeres nye iPad?

  • Halløjsa..


    Denne tråd skulle selvfølgelig gerne kun være for dem der har fået den nye iPad.
    Jeg vil helst ikke se Apple-haters eller tablet-haters gå amok herinde. :)


    Nå, men jeg kunne godt tænke mig, at høre om vi er glade for den nye iPad.
    Men også om det er jeres første iPad, eller om i er skiftet fra en af de tidligere iPads,
    eller måske fra en helt anden mærke tablet.


    Så skriv hvad i synes.


    Jeg kommer med mit bud i eftermiddag, da jeg ved middagstid skal ind og hente to stk.
    32GB 3G/4G modeller, en sort og en hvid.

  • Jeg har haft min New iPad 16Gb WIFI siden onsdag.
    Jeg er rigtig godt tilfreds. Kommer fra en iPad1, så alt går jo pludselig rasende hurtig....


    Ting der falder mig positivt i øjnene:


    1. Skærmen. Der er sagt/skrevet meget om den, og det passer. Fu** den har et fedt billede. Specielt ved gode billeder og HD film.
    2. Respons tiden ved multitask og App skift (ved swipe). Dette kunne godt være en effekt af de 512mb xtra ram.
    3. Spiloplevelsen. Alle spil loaded og afvikles bare meget bedre.
    4. Generel surf. Den er væsentlig mere kvik på nettet en iPad1 (og iPad2 siger en kollega).
    5. Fik jeg sagt skærmen er rigtig fed ?



    Ting jeg lige skal vende mig til:


    1. Ladetiden. Batteriet er 70% større, og skal derfor bruge længere tid på at lade. Det kan jeg godt mærke.



    Bundlinien: Jeg er meget tilfreds med at have byttet min iPad1 ud med en New iPad.

  • Nå, nu har jeg fået natten til at gå med den nye iPad, og kan i hvert fald sige en ting..


    Hold kæft hvor er den skærm bare alt alt for lækker!!!
    Hastigheden er som ventet den samme som 2'eren, men grafikken i en masse spil har fået noget af et boost!
    Er i hvert fald på ingen måde skuffet over skiftet fra 2'eren til den nye.


    Er helt vildt nu når jeg sidder og sammenligner skærmene på de to.
    Tog dette billede i går:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/032012/newipad_vs_ipad2_1_big_thumb.jpg]


    Med hensyn til vægten synes overhovedet ikke man bemærker at den vejer en smule mere end 2'eren.
    Og batteritiden har jeg ikke rigtigt fået leget med endnu.


    Glæder mig sgu til at se hvad der kommer af spil til den.
    Tror det bliver vildt. :)

  • Jeg har tidligere haft en 2er, men endte med at sælge den; simpelhent fordi jeg ikke var tilfreds med skærmen. Men jeg skal da lige love for, at den nye har fået noget af en overhaling! Det var lige hvad jeg ønskede mig - og så lige lidt til :clap: .


    Så jeg er super tilfreds indtil videre. Jeg mangler dog vildt og inderligt et invisible shield til den, og so far har jeg kun fundet det i UK til ~350 DKK, hvilket jeg syntes er liige i overkanten. Hvis nogle har et link til en god shop - der har det på lager - er jeg super interesseret :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg gider ikke selv bøvle med screen protection til den.
    Har haft Smartcover på min iPad 2'er så længe jeg har haft den, og der er ikke kommet én eneste ridse i skærmen.


    Så det bliver bare endnu et Smartcover til den nye.


    Men et bagcover vil jeg dog have.
    Er superglad for mit SwitchEasy CoverBuddy som jeg havde på 2'eren, men det passer ikke helt perfekt på den nye
    da den er en millimeter eller to tykkere.


    Så håber da bestemt SwitchEasy laver CoverBuddy'et til den nye iPad.
    For så er jeg i hvert fald solgt. :)

  • Overvejer også stærkt at droppe beskyttelse af skærmen af netop samme grund, som du nævner. Coverbuddy ser også OK ud, men er efter min overbevisning ikke nær så lækkert som et invisible Shell bagcover (der vel og mærke er ordentligt monteret). :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • det er godt nok også noget af en forskel

  • Jeg er superglad for min nye iPad, hold op hvor er den skærm da bare lækker! :)


    Jeg gik fra en iPad (1. gen), og hastighedsforskellen er enorm!


    Jeg har pt. kun et smartcover på fronten, og så pakker jeg den væk i et neoprenetui når jeg ikke bruger den. Det virker fint for mig :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • JEg må lige op i butikken og se på den. Har ikke engang prøvet den endnu :D


    Der var en fyr (ikke særlig IT kyndig mildest talt) der talte om at han ville købe en Ipad i stedet for en ny laptop eller nettop. Han bruger den kun til mail, webbrowsing og skriver en smule på den.. Ikke længere end en typisk mail.
    Vil en Ipad 3 være et godt bud for ham at købe i stedet?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tja, til det brug ja. Som erstatning for en laptop, nej :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Tja, til det brug ja. Som erstatning for en laptop, nej :)


    Se der har jeg så en helt anden opfattelse.
    Før jeg fik en iPad, slæbte jeg altid min bærbare med når vi skulle ud og overnatte et par dage ved familie/venner, eller på en lang togtur.
    Dvs. taske, bærbar, mus, musemåtte og ca. 1,5 kg strømforsyning (måske liiidt overdrevet).
    Nu er det min iPad og min lille oplader.
    Kæft hvor har den sparet mig for at slæbe rundt på mange kilo. :)


    Kan self. godt se folk der arbejder til hverdag på deres bærbare, der vil det nok være svært KUN at have iPad'en, med hensyn til specielle arbejds-programmer.


    Men for mig er det satme lækkert!
    Ved i hvert fald at jeg aldrig kommer til at slæbe min bærbare med nogen steder mere.
    Og skal jeg have en masse data med til familie/venner har jeg en lille 500GB WD MyPassport harddisk.


    Så for mig er en bærbar på ingen måde bærbar mere i forhold til min iPad.



    Sendt fra min iPhone 4S via Tapatalk!

  • Havde lidt det samme, da jeg fik min Iphone 3gs, som faktisk overtog 80% af det jeg plejede at bruge min laptop til og nu med min Galaxy SII er det blevet til noget i omegnen af 90% :)


    Tror jeg vil anbefale ham det så, når det også var hans egen idé :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Se der har jeg så en helt anden opfattelse.


    Ja, der bliver vi nok aldrig enige :razz:


    - ej, jeg koder en del (MATLAB, LaTex, Java, C# osv.); og i den sammenhæng er en iPad ikke meget bevendt. Selv med et tastatur mangler der kraft såvel som software. Men til de fleste andre sammenhænge kan den godt erstatte en laptop, ja :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]