Hvor bliver pladsen af på min HTC Desire

• Ville installere en app forleden, men det fejlede på grund af for lidt ledig plads på min HTC Desire.

Jeg synes ikke selv jeg har ret meget installeret, og under programmer er alle dem der kan flyttes til SD kortet blevet flyttet.

Alligevel er der kun 35MB ledig plads.

Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk

• HTC Desire har som udgangspunkt kun ca. 150 MB til brugerplads direkte på telefonen, resten af den 1 GB de reklamerer med bruges til systemet (OS, sense osv.).

Hvis du er villig til at roote og installere ny ROM, så kan tilføjelser til disse som app2SD og data2SD hjælpe på problemet... Her skal du partitionere dit sd kort med fx. GParted, så du har en ext4 partition og en fat partition. ext4 partitionen kan derefter bruges til at lægge apps i. FAT delen kan ses af windows og du kan bruge denne del som før.

App2SD og data2SD kræver som regel et SD kort af klasse 4 eller over for at virke optimalt.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Tak for svaret, så er der i det mindste ikke mig der bare ikke kan forstå hvor pladsen bliver af. Men det er godt nok ikke meget plads man reelt har uden at man installerer en ny ROM. For selv om en App reelt kan flyttes til SD kortet skal den først installeres på telefonen.

• Jeg har tidligere oplevet af andorids kontaktprogram kan tage op mod 40-50 mb og mere, og jeg ved at der er guider derude der kan afhjælpe dette problem, det er i hvert fald værd at tjekke hvor meget dine apps bruger. Det kan også hjælpe at slette din cache en gang i mellem, hvilket kan gøres ved at hente et program på market.